رمز ارز

وحشت سرمایه‌گذاران از اقدامات نظارتی اخیر آمریکا! در بازار رمزارزها چه می‌گذرد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

رگولاتورهای آمریکایی در آخرین ضربه خود به صنعت کریپتو، سومین استیبل کوین بزرگ بازار، یعنی بایننس یواس‌دی (BUSD) را هدف قرار داده‌اند.
طبق گزارش‌ها، شرکت پکسوس (Paxos)، صادرکننده BUSD، اعلام کرده که از ۲۱ فوریه، دیگر این استیبل کوین وابسته به دلار را ضرب نخواهد کرد. این تصمیم در پاسخ به تهدید کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) آمریکا مبنی بر اقدام قانونی علیه این شرکت، گرفته شده است. این کمیسیون به تازگی ادعا کرده که BUSD یک اوراق بهادار ثبت‌نشده است و اداره خدمات مالی نیویورک (NYDFS) هم دستور توقف صدور این استیبل کوین را صادر کرده است.
در نتیجه، یک بار دیگر احساس وحشت بازار ارزهای دیجیتال را فرا گرفته و بازخرید BUSD در چند ساعت گذشته به شدت افزایش یافته است. اگرچه شرکت پکسوس اظهار داشته که ذخایر BUSD آن به طور کامل با نسبت ۱:۱ با دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود، اما این موضوع مانع از خروج سرمایه از بازار این استیبل کوین نشده است. در این میان، برخی از تحلیلگران صنعت کریپتو، اقدامات اخیر را یک حمله مخفیانه به بایننس می‌دانند.
بر اساس داده‌های بازار، عرضه BUSD در تنها چند ساعت ۲٫۲ درصد کاهش یافته است. قبل از انتشار این اخبار، ۱۶٫۱۵ میلیارد دلار BUSD در گردش بود، اما در ۱۲ ساعت گذشته، این رقم به ۱۵٫۷۹ میلیارد دلار کاهش یافته که نشان‌دهنده بازخرید حدود ۳۶۰ میلیون دلار BUSD است.
با افزایش بازخریدها، ارزش این استیبل کوین نیز پشتوانه ۱ دلاری خود را از دست داده و در زمان نگارش این خبر، به ۰٫۹۹۹۳ دلار رسیده است. با این حال، چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس، می‌گوید که این FUD (ترس، عدم اطمینان و ابهام) موقتی است. البته او در اظهارات قبلی خود هم گفته بود که اگر BUSD یک اوراق بهادار تلقی شود، عواقب قابل‌توجهی بر بخش کریپتو خواهد داشت.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

منبع

کریپتو پوتیتو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا