عمومی

شیائومی تغییر مهمی در روند توسعه HyperOS اعمال کرد

شیائومی تغییر مهمی در روند توسعه HyperOS اعمال کرد

شیائومی از تغییر مهمی در استراتژی توسعه‌ی رابط کاربری اختصاصی HyperOS خبر داد. این شرکت قصد دارد نسخه‌ی فعلی که با عنوان Development شناخته می‌شود را با نسخه‌ی جدیدی به نام Beta جایگزین کند.

شیائومی درحال‌حاضر نسخه‌ی Development رابط کاربری سفارشی خود را دردسترس کاربران داوطلب قرار می‌دهد؛ افرادی که با پذیرش باگ‌ها و مشکلات احتمالی، جدیدترین قابلیت‌ها را زودتر از عموم کاربران تجربه می‌کنند. هرچند این رویکرد برای جمع‌آوری بازخورد اولیه بسیار مهم به‌نظر می‌رسد، اما خالی از اشکال نیست.

برنامه‌ی جدید بتای شیائومی، وعده‌ی تجربه‌ای روان‌تر از HyperOS را می‌دهد. آزمایش‌کنندگان بتا همچنان می‌توانند از قابلیت‌های آینده‌ی این رابط کاربری بهره ببرند، اما اکنون ارتقاء بین نسخه‌ی بتا و نسخه‌ی نهایی به‌صورت یکپارچه انجام می‌شود.

با برنامه‌ی جدید بتای HyperOS، کاربران هنگام جابه‌جایی بین حالت آزمایشی و حالت عمومی، دیگر نیازی به پاک‌کردن اطلاعات ندارند؛ موضوعی که یکی از مشکلات مهم نسخه‌ی Development بود. علاوه‌بر این، آزمایش‌کنندگان بتا به‌صورت مستقیم به‌روزرسانی‌های نسخه‌ی رسمی را دریافت می‌کنند و به‌بیان دیگر بدون‌ نیاز به اعمال تنظیمات دستی، همیشه از جدیدترین نسخه بهره خواهند برد.

یکی دیگر از پیشرفت‌های کلیدی برنامه‌ی بتای HyperOS، به جذب اعضا‌ء و چرخه‌های انتشار ارتباط دارد و این رویکرد، مدلی انعطاف‌پذیر برای انتشار قابلیت‌های جدید اتخاذ خواهد کرد. این یعنی زمان‌بندی ثابتی برای انتشار قابلیت‌های جدید وجود نخواهد داشت و ویژگی‌ها بر اساس نیاز منتشر خواهند شد.

طبق اطلاعات انجمن رسمی شیائومی، غول چینی قصد دارد تا آگوست ۲۰۲۴ (مرداد و شهریور ۱۴۰۳) توسعه‌ی نسخه‌ی Development را متوقف کند. کاربران عضو این برنامه می‌توانند بدون از دست‌رفتن اطلاعات به‌صورت یکپارچه آپدیت رسمی را دریافت کنند. انتظار می‌رود ثبت‌نام اولیه برای برنامه‌ی بتا از سه‌ی ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ آغاز شود.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا