بازی

هیدئو کوجیما از تاثیرات کرونا روی ساخت Death Stranding 2 می‌گوید

هیدئو کوجیما از تاثیرات کرونا روی ساخت Death Stranding 2 می‌گوید

هیدئو کوجیما، کارگردان معروفی که آثار بزرگی همچون عناوین مختلف فرنچایز Metal Gear را در کارنامه کاری‌اش دارد، طی جدیدترین مصاحبه خود با IGN از تاثیرات پاندمی کرونا روی ساخت Death Stranding 2 صحبت کرد.

طبق صحبت‌های کوجیما، پس از وقوع پاندمی او به طور کامل داستان «دث استرندینگ ۲» را بازنویسی کرده است، چرا که تاثیرات گسترده این ویروس روی دنیا، بی توجهی به آن را غیر ممکن می‌کند.

مطلب پیشنهادی:۵ بازی مشابه Assassin’s Creed Valhalla که باید بازی کنیدخداحافظ والهالا!
۵ بازی مشابه Assassin’s Creed Valhalla که باید بازی کنید

Hideo Kojima معتقد است که نمی‌توان وانمود کرد هیچ چیزی رخ نداده. درحالی که این بازی‌ها درباره شخصیت‌هایی هستند که واقعیت ندارند، اما بازیکنان دوران پاندمی را تجربه کرده‌اند. در نتیجه داستانی که پیش از وقوع این پاندمی نوشته شده بود نمی‌توانست به شکل امروزی روی آن‌ها تاثیر بگذارد و بازیکنان نیز نمی‌توانستند با آن ارتباط برقرار کنند.

درکنار تاثیر پاندمی روی ساخت دث استرندینگ ۲، کوجیما از آثار این ویروس روی فاصله گرفتن افراد از یکدیگر نیز صحبت کرد و باور دارد که وقوع پدیده دورکاری، باعث ترک توکیو و کاهش حضور رو در رو در جریان توسعه بازی شد. «انسان‌ها در واقعیتی فیزیکی حضور دارند. وقتی که من به آمریکا می‌روم و می‌تونم افراد رو در آغوش بگیرم، حس و حالی متفاوت نسبت به قبل [از وقوع پاندمی] دارم.»

هیدئو کوجیما

بد نیست اشاره کنیم که نسخه اول Death Stranding به طرز دقیقی، این واقعیت که وقوع یک فاجعه بزرگ چگونه روی روابط انسان‌ها و دور شدن آن‌ها از یکدیگر تاثیر می‌گذارد را نمایش داد. این کارگردان ژاپنی معتقد است موضوع توسعه ارتباطات بین افراد تنها و دور افتاده در دث استرندینگ بهترین اتفاقی بود که می‌توانست برای بازی نخست رخ دهد.

همچنین هیدئو کوجیما باور دارد مشکل انزوا و دوری افراد نسبت به یکدیگر صرفاً از کرونا سرچشمه نمی‌گیرد. گرچه او توضیحی درباره سایر عوامل موثر ارائه نداد، اما احتمالاً منظور او، جنگ اوکراین و رشد فاشیسم در اروپا و آمریکا، درکنار پیشرفت روز افزون فناوری است. از این رو، این کارگردان نگران است فناوری‌های مختلف فاصله انسان‌ها را از یکدیگر افزایش بدهد.

  • چرا Death Stranding 2 عنوانی مهم برای کوجیما و سونی خواهد بود؟

از طرفی، از نظر او سخت‌افزارهای گیمینگ درنهایت از صحنه رقابت حذف می‌شوند و همه آن‌ها به موردی قابل اشتراک تبدیل خواهند شد که در هر زمان، مکان و با هرشخصی می‌توان آن را به اشتراک گذاشت و نگرانی اصلی، دخالت شدید هوش مصنوعی در تعیین نوع سرگرمی برای انسان‌ها است.

بازی Death Stranding 2 فعلاً تاریخ عرضه مشخصی ندارد اما درحال حاضر فقط برای کنسول پلی استیشن ۵ تایید شده است.


بررسی ویدئویی استیم دک

تماشا از یوتیوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا