بازی

سرویس رتبه جت سئو؛ بهترین جایگزین رتبه الکسا

سرویس رتبه جت سئو؛ بهترین جایگزین رتبه الکسا

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بهترین سایت دنیا چه سایتی است؟ پربازدیدترین سایت‌های جهان و ایران کدام سایت‌ها هستند؟ وبسایتی که از آن خرید می‌کنم در چه رتبه‌ای قرار دارد؟ یا سایت من نسبت به سایت‌های دیگر و رقبا در چه شرایطی قرار دارد؟ این‌ها سؤالاتی است که همیشه در ذهن مخاطبان و صاحبان وبسایت‌ها شکل می‌گیرد، به همین دلیل است که سایت‌هایی برای پاسخ دادن به این پرسش‌ها شروع به فعالیت کردند؛ سایت‌هایی که به دنبال معیارهایی بودند تا بتوانند رتبه سایت را به طور دقیق و منصفانه رتبه‌بندی کنند. مشهورترین و معتبرترین سرویس تعیین رتبه سایت الکسا بود که چندی پیش اعلام کرد که تمام فعالیت‌های خود از جمله سرویس رتبه بندی سایت‌ها یا Alexa Rank را متوقف خواهد کرد و برای همیشه بازنشسته خواهد شد. در این مطلب در مورد جایگزین‌هایی که برای سرویس رتبه سایت الکسا وجود دارد و بهترین جایگزین رتبه بندی سایت های ایرانی صحبت خواهیم کرد.

تعیین رتبه سایت با ابزار چک رتبه جت سئو

معرفی سرویس‌های جایگزین رتبه الکسا

اگر در زمینه سئو فعالیت می‌کنید یا دارای وبسایتی هستید، احتمالاً علاوه بر سرویس تعیین رتبه سایت، با سرویس‌های دیگر الکسا برای سئو سایت آشنا هستید. الکسا علاوه بر سیستم رتبه سایت، خدمات سئو مانند تحقیق کلمات کلیدی، تحلیل بک‌لینک، تحلیل رقبا و … را نیز ارائه می‌داد و بسیاری از کارشناسان سئو از این خدمات استفاده می‌کردند. برای این افراد بهترین جایگزین سایت‌هایی مثل Ahrefs، Moz، SEMRush یا جت‌سئو است که خدماتی مشابه را برای سئو سایت ارائه می‌دهند.

در این مطلب می‌خواهیم بیشتر در مورد جایگزین رتبه الکسا صحبت کنیم و در ادامه تعدادی از سایت‌های جایگزین را بررسی خواهیم کرد:

  • سیمیلاروب

به طور معمول هر جا صحبتی از الکسا به میان می‌آید، سر و کله سیمیلاروب نیز پیدا خواهد شد. دلیل این موضوع هم مشخص است زیرا شبیه‌ترین سایت به الکسا همین سیمیلار وب است که هم سرویس تعیین رتبه سایت مناسبی دارد و هم سرویس‌های دیگری مانند تحقیق کلمات کلیدی، تحلیل بک‌لینک و تحلیل رقبا را ارائه می‌دهد. سیمیلاروب سال‌ها بود که رقیب الکسا به شما می‌رفت، اما الکسا آنقدر مشهور بود که سیمیلاروب به چشم نمی‌آمد اما شاید در حال حاضر این روند تغییر کند.

  • جت سئو

جالب است بدانید که جت‌سئو یک ابزار سئو و تعیین رتبه سایت ایرانی است! اگر شما هم از این جمله تعجب کردید، به احتمال زیاد از پیشرفت‌های شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های ایرانی در زمینه خدمات وب و IT اطلاعی ندارید و اخبار مرتبط با آن را دنبال نمی‌کنید. جت‌سئو یک ابزار همه‌کاره سئو است که تمام خدماتی که سایت‌های خارجی مثل Ahrefs، SEMRush و … ارائه می‌دهند را در خود جای داده است. از جمله ابزارهایی که جت سئو در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توان به ابزار تحقیق کلمات کلیدی، ابزار ساختار محتوا، ابزار تحلیل رقبا، ابزار تحلیل تکنیکال سایت و ابزار بررسی رتبه کلمات کلیدی اشاره کرد که همگی با استفاده از موتور خزش قدرتمند جت سئو انجام می‌‌شوند.

اجازه بدهید از بحث اصلی خارج نشویم! جت سئو دارای سیستم رتبه بندی سایت مخصوص خود است که بیشترین تمرکز آن بر روی سایت‌های ایرانی و فارسی زبان است. البته زبان‌های ترکی و عربی هم به آن افزوده شده‌اند ولی بیشتر روی زبان فارسی تأکید دارد. در ادامه این مطلب بیشتر با این سرویس جت سئو آشنا خواهیم شد.

  • Ahrefs

Ahrefs بیشتر به دلیل ابزارهای سئوی پیشرفته خود شناخته شده است و می‌توان گفت که خدمات سئویی که الکسا ارائه می‌داد را حتی به نحو بهتری ارائه می‌دهد اما اینجا صحبت از سیستم رتبه بندی سایت‌ها است. Ahrefs دارای یک رتبه‌بندی به نام AR یا Ahrefs Rank است که سایت‌ها را بر اساس کیفیت و تعداد بک‌لینک‌های آن رتبه‌بندی می‌کند. هر چقدر که اعتبار دامنه یا DR وبسایت شما بالاتر باشد رتبه بالاتری هم خواهد گرفت. البته Ahrefs معیارهایی مانند ترافیک وبسایت، سرعت وبسایت، رابط کاربری و … را در نظر نمی‌گیرد اما باید دقت داشت که بک‌لینک‌ها بخصوص بک‌لینک‌های طبیعی عامل مهمی در رتبه بالای کلمات کلیدی در گوگل هستند و در اکثر موارد سایت‌های دارای بک‌لینک‌های قوی‌تر و باکیفیت‌تر بازدید بیشتری هم دارند. بنابراین می‌توان گفت که این رتبه تا حدودی می‌تواند منصفانه باشد اما همه چیز را در نظر نمی‌گیرد.

  • SEMRush

هر چیزی که در مورد Ahrefs گفتیم تا حد زیادی در مورد SEMRush هم صدق می‌کند. SEMRush هم به عنوان یک ابزار چندمنظوره سئو شناخته شده است و در سال‌های اخیر توانسته است اعتبار بسیار بالایی در دنیای سئو کسب کند، به طوری که می‌توان گفت یک چالش واقعی برای رقبایش محسوب می‌‌شود. رتبه‌ای که SEMRush ارائه می‌دهد نیز بر اساس بک‌لینک است و همان معایب رتبه Ahrefs را دارد.

وبسایت‌های دیگری هم هستند که خدماتی کم و بیش مشابه با الکسای فقید ارائه می‌دهند اما مواردی که در بالا برشمردیم نزدیک‌ترین سایت‌ها به الکسا هستند.

چرا سرویس رتبه جت سئو بهترین جایگزین رتبه الکسا است؟

الکسا سال‌ها با وجود داشتن معایبی مانند امکان وقوع تقلب توسط برخی وبسایت‌ها، نادیده گرفتن بازدیدهای موبایل و وابستگی به افزونه Alexa Toolbar توسط همه کسب‌وکارها و افراد مورد استفاده بود، اما اکنون که الکسا دیگر وجود ندارد نیاز به جایگزینی که بتواند معایب الکسا را پوشش دهد به شدت احساس می‌‌شود.

سرویس رتبه جت سئو با در نظر گرفتن این نیاز از مدت‌ها قبل شروع به ایجاد سیستم رتبه‌بندی خود کرد و خروجی کار آن یک سیستم رتبه بندی سایت قدرتمند و صد البته بومی بود. از مزایای رتبه جت سئو می‌توان به تمرکز بر زبان فارسی و رتبه بندی سایت های ایرانی اشاره کرد و رتبه سایت‌های ایرانی با دقت بیشتری محاسبه می‌‌شود. همچنین مشکلاتی که الکسا دچار آن بود در جت سئو پوشش داده شده است زیرا الگوریتم آن به گونه‌ای است که مستقیماً خود سایت را بررسی می‌کند و وابستگی به افزونه‌ای مثل Alexa Toolbar ندارد. همچنین جت‌ سئو با آگاهی از شیوه‌های تقلب در رتبه الکسا، تلاش کرده است که از این گونه تقلب‌ها جلوگیری شود و رتبه سایت به گونه‌ای منصفانه محاسبه شود.

برای چک رتبه سایت خود یا سایر وبسایت‌ها و نیز استفاده از سایر امکانات و ابزارهای جت سئو می‌توانید به وبسایت آن به آدرس jetseo.ir مراجعه کنید یا با شماره 02188671436 تماس بگیرید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا