عمومی

هواوی چهار لپ تاپ و یک مانیتور جدید معرفی کرد

هواوی ساعاتی پیش رویدادی آنلاین برگزار کرد تا محصولات جدید خودش شامل چهار لپ تاپ و یک مانیتور را رونمایی کند. به‌گزارش GSMArena، تمامی لپ‌تاپ‌های جدید هواوی از پردازنده‌ی نسل‌دوازدهمی اینتل و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و حداقل ۵۱۲ گیگابایت درایو SSD استفاده می‌کنند.

هواوی میت بوک 16s

لپ تاپ هواوی میت بوک 16s از نمای جلو

لپ تاپ Huawei MateBook 16s از سخت‌افزاری پرقدرت و صفحه‌نمایش ۱۶ اینجی ۳:۲ لمسی IPS LCD با وضوح ۲٬۵۲۰ در ۱٬۶۸۰ پیکسل بهره می‌برد که به روشنایی ۳۰۰ نیت نیز می‌تواند دست یابد و نسبت کنتراست ۱٬۵۰۰:۱ ارائه دهد. نمایشگر لپ تاپ میت بوک 16s هواوی ۱۰۰ درصد از فضای رنگی sRGB را پوشش می‌دهد و میانگین Delta E آن کمتر از یک است.

خریداران لپ تاپ مذکور می‌توانند در کانفیگ‌های مختلف به پردازنده‌های نسل‌دوازدهمی سری H اینتل دسترسی پیدا کنند. این پردازنده‌ها شامل Core i5-12500H و Core i7-12700H و Core i9-12900H می‌شوند. مدل Core i5-12500H به ۴ هسته‌ی پرقدرت و ۸ هسته‌ی کم‌مصرف و ۱۶ ترد و مدل Core i7-12700H از ۶ هسته‌ی پرقدرت و ۸ هسته‌ی کم‌مصرف و ۲۰ ترد و مدل Core i9-12900H به ۶ هسته‌ی پرقدرت و ۸ هسته‌ی کم‌مصرف و ۲۰ ترد مجهز است.

در کانفیگ‌های مختلف لپ تاپ جدید هواوی، از پردازنده‌ی گرافیکی مجزا خبری نیست و وظایف گرافیکی ازطریق واحد مجتمع Intel Iris Xe پردازش می‌شود. میت بوک 16s به ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR4x و ۵۱۲ گیگابایت یا یک ترابایت درایو ذخیره‌سازی NVMe PCIe مجهز است.

باتری میت بوک 16s از نوع ۸۴ وات‌ساعتی است و با شارژر ۱۳۵ وات روانه‌ی بازار می‌شود. کانفیگ پایه با پردازنده‌ی Core i5 برچسب قیمت ۶٬۹۹۹ یوان (۱٬۰۵۰ دلار) و دو کانفیگ دیگر با پردازنده‌ی Core i7 و Core i9 به‌ترتیب برچسب قیمت ۷٬۹۹ یوان (۱٬۲۰۰ دلار) و ۹٬۹۹۹ یوان (۱٬۵۰۰ دلار) را یدک می‌کشد.

هواوی میت بوک D16

لپ تاپ هواوی میت بوک D16 از نمای جلو

هواوی در لپ تاپ میت بوک D16 از نمایشگر ۱۶ اینچی استفاده کرده است؛ اما این نمایشگر برخلاف نمایشگر مدل 16s نسبت تصویر ۱۶:۱۰ دارد. نمایشگر لپ تاپ میت بوک D16 محتوای بصری را با وضوح ۱٬۹۲۰ در ۱٬۲۰۰ پیکسل نمایش می‌دهد و به روشنایی ۳۰۰ نیت دست پیدا می‌کند و ۱۰۰ درصد از فضای رنگی sRGB را پوشش می‌دهد. این نمایشگر از نوع لمسی نیست و نسبت کنتراست آن ۱٬۲۰۰:۱ اعلام شده است.

لپ تاپ میت بوک D16 هواوی در کانفیگ‌هایی با پردازنده‌ی Core i5-12500H یا Core i7-12700H و تراشه‌ی گرافیکی مجتمع Intel Iris Xe روانه‌ی بازار می‌شود. این لپ تاپ ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR4x و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی NVMe PCIe دارد و از باتری ۶۰ وات‌ساعتی و شارژر ۶۵ وات استفاده می‌کند.

دو کانفیگ میت بوک D16 با پردازنده‌ی Core i5 و Core i7 به‌ترتیب با قیمت ۵٬۶۹۹ یوان (۸۵۰ دلار) و ۶٬۶۹۹ یوان (۱٬۰۰۰ دلار) روانه‌ی بازار می‌شوند.

هواوی میت بوک 14

لپ تاپ هواوی میت بوک 14 رندر رسمی نمای جلو و پشت

نسل جدید میت بوک 14 هواوی از صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی ۳:۲ با وضوح ۲٬۱۶۰ در ۱٬۴۴۰ پیکسل استفاده می‌کند که روشنایی ۳۰۰ نیت ارائه می‌دهد و نسبت کنتراست ۱٬۵۰۰:۱ دارد. نمایشگر این لپ تاپ از نوع لمسی است.

هواوی لپ تاپ میت بوک 14 را در کانفیگ‌هایی با پردازنده‌ی Core i7-1260P یا Core i5-1240P عرضه می‌کند. هر دو پردازنده ۴ هسته‌ی پرقدرت و ۸ هسته‌ی کم‌مصرف و ۱۶ ترد دارند. پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع در این لپ تاپ نیز Intel Iris Xe است. لپ تاپ میت بوک 14 به ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR4x و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی NVMe مجهز است.

میت بوک 14 هواوی از باتری ۵۶ وات‌ساعتی استفاده می‌کند و با شارژر ۶۵ وات به‌دست مشتریان می‌رسد. قیمت کانفیگ‌های میت بوک 14 با پردازنده‌ی Core i5 و Core i7 به‌ترتیب ۶٬۰۹۹ یوان (۹۲۰ دلار) و ۶٬۹۹۹ یوان (۱٬۰۵۰ دلار) است.

هواوی میت بوک D14

لپ تاپ هواوی میت بوک D14 2022 از نمای جلو

چهارمین و آخرین لپ تاپ جدید هواوی مدل ۲۰۲۲ میت بوک D14 است که از صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی ۱۶:۹ با وضوح ۱٬۹۲۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل، روشنایی ۳۰۰ نیت، نسبت کنتراست ۱٬۰۰۰:۱ و پوشش ۱۰۰ درصد فضای رنگی sRGB استفاده می‌کند. پردازنده‌ی مرکزی، رم، حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ظرفیت باتری مبت بوک D14 هیچ تفاوتی با میت بوک 14 ندارد.

کانفیگ پایه‌ی میت بوک D14 مجهز به پردازنده‌ی Core i5 برچسب قیمت ۵٬۲۹۹ یوان (۸۰۰ دلار) و کانفیگ دوم مجهز به پردازنده‌ی Core i7 برچسب قیمت ۵٬۹۹۹ یوان (۹۰۰ دلار) را یدک می‌کشد.

هواوی میت ویو SE

مانیتور هواوی MateView SE 2022 در حالت عادی و عمودی

هواوی افزون‌بر لپ‌تاپ‌های سری میت بوک، مدل جدید مانیتورهای سری MateView را نیز معرفی کرده است. مانیتور MateView SE از پنل ۲۳٫۸ اینچی IPS LCD با نسبت تصویر ۱۶:۹، وضوح ۱٬۹۲۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل، حداکثر روشنایی ۲۵۰ نیت و نسبت کنتراست آن ۱٬۰۰۰:۱ بهره می‌برد.

پنل مانیتور جدید هواوی ۹۰ درصد از فضای رنگی P3 و ۱۰۰ درصد از فضای رنگی sRGB را پوشش می‌دهد، میانگین Delta E آن کمتر از دو است، از فناوری AMD FreeSync پشتیبانی می‌کند و نرخ نوسازی ۷۵ هرتز دارد. به‌لطف بهره‌مندی از پایه‌ای خاص، می‌توان مانیتور را به حالت عمودی درآورد. این پایه امکان تنظیم ارتفاع و شیب را نیز فراهم می‌کند.

ناگفته نماند مانیتور جدید هواوی یک درگاه HDMI و یک DisplayPort و یک کانکتور برق دارد و در آن از درگاه USB-C خبری نیست. مانیتور هواوی قابلیتی با عنوان eBook Mode دارد که با فعال‌کردنش صفحه‌نمایش محصول حالتی شبیه کاغذ پیدا می‌کند و فشار کمتری به چشم وارد می‌شود. مانیتور هواوی میت ویو اس ای با قیمت ۷۹۹ یوان (۱۲۰ دلار) عرضه خواهد شد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا