عمومی

ماسک جنجالی ریزر جعلی از آب درآمد؛ پول خریداران پس داده می‌شود

ماسک جنجالی ریزر جعلی از آب درآمد؛ پول خریداران پس داده می‌شود

ریزر ماسک صورت پیشرفته‌ی Zephyr را با نورپردازی RGB در اوج همه‌گیری کرونا رونمایی کرد. ۶ ماه بعد، در اوایل سال ۲۰۲۲، نسخه‌ی پرو با بهبود قابلیت صوتی معرفی شد. ریزر در آن زمان ادعا کرد که Zephyr به‌اندازه‌ی ماسک N95 مؤثر است؛ اما بعداً ادعای خود را پس گرفت.

پس از اینکه فاش شد ریزر مجوزهای مربوطه را دریافت نکرده است، تمام ارجاعات به فیلترهای N95 از وب‌سایت‌ها و سایر تبلیغات بازاریابی حذف شد. اکنون ریزر باید بیش از ۱٫۱ میلیون دلار به کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) بپردازد و بابت شکایت‌های مربوط به تبلیغ ماسک‌ Zephyr به‌عنوان ماسک‌های دارای رتبه‌ی N95 بدون صدور گواهی قانونی، غرامت پرداخت کند.

طبق گفته‌ی کمیسیون فدرال تجارت، ریزر هرگز ماسک‌های Zephyr را برای آزمایش به سازمان غذا و داروی ایالات متحده یا مؤسسه‌ی ملی سلامت و ایمنی شغلی (NIOSH) ارسال نکرده است.

ریزر در فهرست شرکت‌هایی که ماسک‌های N95 مورد تأیید NIOSH را دارند، قرار نگرفته و FTC در پرونده گفت ریزر تبلیغات دروغین خود را تنها پس از خشم مصرف‌کنندگان متوقف کرده است.

مقاله‌های مرتبط

ریزر باید درآمدی را که از فروش Zephyr به‌دست آورده است، یعنی ۱,۰۷۱,۲۵۴٫۳۳ دلار، به FTC تحویل دهد؛ کمیسیون از آن برای بازپرداخت هزینه‌ی مصرف‌کنندگان استفاده خواهد کرد. ماسک Zephyr حداقل ۱۰۰ دلار برای مشتریان هزینه دارد. ریزر به‌دلیل ادعاهای پزشکی اثبات‌نشده‌ی خود ۱۰۰,۰۰۰ دلار جریمه خواهد شد.

کمیسیون علاوه‌بر اینکه به ریزر دستور بازپرداخت پول مشتریان را داده است، این شرکت را از هرگونه ادعایی مبنی‌بر فروش محصولاتی که احتمال ابتلا به COVID-19 را کاهش می‌دهند، بدون مجوز مناسب از FDA، منع کرد.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا