رمز ارز

هشدار درباره کلاهبرداری فیشینگ در سایت اتراسکن؛ مراقب تبلیغات مشکوک باشید!

هشدار درباره کلاهبرداری فیشینگ در سایت اتراسکن؛ مراقب تبلیغات مشکوک باشید!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اخیراً، یکی از کاربران در پلتفرم X (که قبلاً توییتر نامیده می‌شد) هشداری در مورد وجود لینک‌های کلاهبرداری فیشینگ در تبلیغات مرورگر بلاکچین اتر‌اسکن (Etherscan) منتشر کرده است. این کاربر عنوان کرد برخی از تبلیغ‌های منتشرشده در این سایت، برای سرقت دارایی‌های دیجیتال طراحی شده‌اند.

پلتفرم امنیت وب ۳ اسکم‌ اسنیفر (Scam Sniffer) به سرعت تحقیقات خود را آغاز و پس از مدتی کوتاه، صحت ادعای کاربر مذکور را تأیید کرد.

کارآگاه مشهور بلاکچین با نام مستعار زک‌ایکس‌بی‌تی (ZachXBT) هم دامنه تحقیقات را گسترش داد. او عنوان کرد که عملیات فیشینگ مرتبط با این سایت در یک مورد منجر به ضرر میلیون دلاری قربانی شده است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

زک‌ایکس‌بی‌تی همچنین آدرس سارق را به اشتراک گذاشت. در پی تحقیقات بیشتر مشخص شد که این کیف پول دارای ۸۷.۰۸ اتریوم (ETH) به ارزش ۲۹۸۹۷۲ دلار است.

علاوه بر این، کوین‌های دیگری از جمله ۲۵۳۷۵ دلار اپسک (OPSEC)، ۹۶۴۲ دلار پپه (PEPE) و ۴۲۰۷ دلار اتنا (ENA) در این آدرس وجود دارند.

موضوع کلاهبرداری‌های فیشینگ در حوزه کریپتو، یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های کاربران است. تحقیقات تیم اسکم‌ اسنیفر نشان می‌دهد که اینفرنو درینر (Inferno Drainer)، بدنام‌ترین گروه در این زمینه، از مارس ۲۰۲۳ بیش از ۸۱ میلیون دلار سرقت کرده است.

همچنین، در گزارش دیگری از اسکم‌ اسنیفر اشاره شده که کلاهبرداری‌های فیشینگ که به صورت ایردراپ‌ها، تبلیغات، یا لینک‌های دیسکورد ارائه می‌شوند، به دلیل دشواری در شناسایی، بیشترین قربانیان را داشته‌اند.

منبع

بی‌این‌کریپتو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا