عمومی

با وجود انتقادها، منو استارت ویندوز ۱۱ رسماً میزبان تبلیغات شد

با وجود انتقادها، منو استارت ویندوز ۱۱ رسماً میزبان تبلیغات شد

مایکروسافت پس از نمایش آزمایشی تبلیغات منو استارت ویندوز ۱۱، سرانجام این تغییر پرحاشیه را به‌صورت عمومی اعمال کرد. به‌روزرسانی KB5036980 ویندوز ۱۱ شامل بخش جدیدی است که به کاربران «پیشنهاد» می‌کند سراغ نصب اپلیکیشن‌های موجود در مایکروسافت استور بروند.

مایکروسافت بخش جدید منو استارت را «تبلیغ» خطاب نمی‌کند و در عوض از عبارت «بخش پیشنهادها» برای توصیف آن بهره می‌گیرد. این شرکت می‌گوید بخش پیشنهادهای منو استارت قرار است از‌این‌پس برخی از اپلیکیشن‌های مایکروسافت استور را به‌نمایش دربیاورد.

نمونه تبلیغات در منو استارت ویندوز ۱۱

Microsoft

به گفته‌ی مایکروسافت، بخش تبلیغات منو استارت ویندوز ۱۱ در تلاش است تا به کاربران برای پیداکردن اپلیکیشن‌های جدید کمک کند؛ با وجود این، مزیت اصلی به توسعه‌دهندگان می‌رسد.

مایکروسافت تنها دو هفته پیش شروع به آزمایش تبلیغات منو استارت کرد و در این زمان کوتاه به جمع‌بندی نهایی رسید. بازه‌ی زمانی دو هفته‌ای برای خروج یک قابلیت از حالت آزمایشی، بسیار کم‌سابقه است.

مقاله‌های مرتبط

کاربران ویندوز ۱۱ می‌توانند با مراجعه به بخش Settings > Personalization > Start و سپس غیرفعال‌کردن گزینه‌ی Show Recommendations for Tips, App Promotions, and More جلوی نمایش تبلیغات را بگیرند. نصب به‌روزرسانی KB5036980 فعلاً اختیاری است،‌ اما مایکروسافت در هفته‌های پیش رو آن را اجباری خواهد کرد.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا