تکنولوژی

زبانه جستجوی Web به گوگل اضافه می‌شود؛ دریافت نتایج متنی از صفحات وب

زبانه جستجوی Web به گوگل اضافه می‌شود؛ دریافت نتایج متنی از صفحات وب

مطمئناً وقتی در گوگل موضوعی را جستجو کرده‌اید، در بیشتر مواقع چند نتیجه اول از رسانه‌های مختلف یا تبلیغات گوگل بوده‌اند. در این صورت وب‌سایت‌هایی که گاه محتوای ارزشمندی دارند به قسمت پایین‌تر یا حتی صفحه دوم گوگل می‌روند و دیده نمی‌شوند. حالا با گزینه جدید Web شما تنها به نتایج حاصل از وب‌سایت‌ها دسترسی خواهید داشت.

براساس گزارش ورج، گزینه Web تقریباً تمام بلوک‌های محتوایی را که گوگل در صفحه نتایج جستجو قرار می‌دهد، فیلتر می‌کند و تنها لینک‌ها و متن‌ ساده وب‌سایت‌ها را خواهید داشت. همچنین گزینه Web قابلیت جدید جستجو هوش مصنوعی این شرکت را نیز مسدود خواهد کرد. این قابلیت هنوز برای تمامی کاربران فعال نیست و به‌مرور در دسترس قرار خواهد گرفت.

گزینه جدید Web در نوار جستجوی گوگل

زبانه جستجوی Web به گوگل اضافه می‌شود؛ دریافت نتایج متنی از صفحات وب

پیش‌تر ممکن بود برخی سایت‌ها با محتوای ارزشمند خود زیر نتایج و بلوک‌های مختلف گوگل مدفون شوند. برای مثال وب‌سایت‌های مستقلی مانند HouseFresh و Retro Dodo اشاره کرده‌اند که چگونه کسب‌وکارشان تحت‌تأثیر سایت‌های تبلیغاتی و حمایت‌شده، توصیه‌های Quora، فهرست‌ بهترین‌ها از سایت‌های رسانه‌ای بزرگ قرار گرفته و عملاً کاربران در نتایج گوگل به‌درستی این سایت‌ها را نمی‌بینند.

وقتی درحالت عادی، در گوگل عبارتی مثل «بهترین تصفیه‌کننده‌های هوا با قیمت مناسب» را به انگلیسی جستجو کنید، در یک بلوک گوگل قیمت و امتیاز انواع تصفیه‌ها در سایت آمازون را در بالای جستجو نشان می‌دهد. اما با رفتن به زبانه Web، همانطور که در تصویر پایین می‌بینید، تنها وب‌سایت‌ها و لینک خام آن‌ها را مشاهده خواهید کرد.

زبانه جستجوی Web به گوگل اضافه می‌شود؛ دریافت نتایج متنی از صفحات وب
تصویر سمت چپ جستجوی عادی گوگل و تصویر سمت راست جستجو با گزینه Web را نشان می‌دهد.

البته این گزینه جدید، شاید برای برخی کاربران چندان کاربردی نباشد. چون که بلوک و ماژول‌های پیشنهادی گوگل در بالای صفحه گاه مفید هستند. همچنین بعید است که غول فناوری تنها با فشردن دکمه Web از تبلیغات خود دست بکشد. به‌هرحال در مواقعی که به‌دنبال پاسخ ساده و مشخصی هستید، ماژول‌های گوگل می‌توانند به سرعت چنین پاسخی را برای شما فراهم کنند و نیازی به گزینه Web نخواهید داشت.

سخنگوی گوگل نیز تأیید کرده است که گزینه وب فقط فیلتری است که پنل‌های خلاصه مطالب و ماژول‌های خرید را حذف و همچنین جستجوی جدید هوش مصنوعی گوگل را غیرفعال می‌کند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا