بازی

نمرات بازی A Plague Tale: Requiem منتشر شد – بازگشت باشکوه فرانسه طاعون زده

نمرات بازی A Plague Tale: Requiem منتشر شد – بازگشت باشکوه فرانسه طاعون زده

بازی مورد انتظار A Plague Tale: Requiem فردا از راه می‌رسد و اکنون با انتشار نمرات آن، می‌توانیم از تجربه یک دنباله عالی برای بازی اول مطمئن باشیم.

A Plague Tale: Requiem، که فردا منتشر می‌شود، دنباله‌ای بر بازی A Plague Tale: Innocence است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و با داستان جذاب و فضاسازی سنگین خود توانست توجهات را به خود جلب کند. Requiem همچون بازی اول توسط استودیو Asobo ساخته شده است و می‌خواهد ادامه داستان «آمیسیا» و «هوگو» را در یک بازی بهتر و بزرگ‌تر روایت کند. ظاهرا بازی توانسته به هدف خود دست پیدا کند.

مطلب پیشنهادی:معرفی بازی Nobody Saves the World – نجات دنیا با قهرمان نیم وجبیگاهی قهرمانان کوچک هم کارهای بزرگ می‌کنند
معرفی بازی Nobody Saves the World – نجات دنیا با قهرمان نیم وجبی

در وبسایت متاکریتیک، بازی توانسته به امتیاز ۸۴ از ۴۲ نقد برای نسخه پلی استیشن ۵، امتیاز ۸۶ از ۱۰ نقد برای نسخه ایکس باکس سری ایکس/اس، و ۸۱ از ۱۸ نقد برای نسخه پی‌سی دست پیدا کند. در اوپن‌کریتیک نیز از ۷۵ نقد ثبت شده برای بازی، امتیاز ۸۳ به دست آمده و ۸۶ درصد منتقدان آن را به بازیکنان پیشنهاد داده‌اند.

به طور کل منتقدان A Plague Tale: Requiem را دنباله‌ای شایسته و یک روایت جذاب و دردناک توصیف کرده‌اند که با گرافیک بسیار زیبایش یک عنوان واقعا نسل جدید است، اما ظاهرا مشکلات فنی هم وجود دارند که بعضا در تجربه بازی مشکل‌ساز می‌شوند.

بازی A Plague Tale Requiem

برخی از نمرات و نقدهای بازی را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید. با Twinfinite شروع می‌کنیم که با نمره کامل ۱۰/۱۰ این بازی را یک دنباله فوق‌العاده خوانده است:

چیز چندان زیادی نمی‌توان راجع به A Plague Tale: Requiem گفت، جز اینکه بازی دقیقا همان چیزیست که طرفداران آرزویش را داشتند. اگرچه کمی طول می‌کشد تا Requiem از نظر روایی خودش را پیدا کند، بازی یک پیشرفت فوق‌العاده نسبت به عنوان اول است و به خودی خود نیز یک تجربه عالی است.

سایت Eurogamer بازی را با امتیاز Recommended خود پیشنهاد می‌دهد و داستان آن را فراموش‌نشدنی توصیف می‌کند:

یک داستان فراموش‌نشدنی درباره استیصال و امید در فرانسه قرن چهاردهم زیبا، ترسناک و طاعون زده.

Gamespot با امتیاز ۷/۱۰ از گیم پلی Requiem انتقاد کرده است، اما معتقد است که داستان و فضاسازی منحصر بفرد بازی به ضعف‌هایش سنگینی می‌کنند:

چیزهای زیادی برای دوست داشتن در Requiem وجود دارند، اگرچه که گیم پلی بازی بیش از حد در تجربه آن اختلال ایجاد می‌کند. بازی‌های مخفی‌کاری بهتری در بازار وجود دارند، اما حال و هوای منحصربفرد، داستانگویی تیز، و ترسِ موش زده باعث می‌شوند فرانسه قرن چهاردهم ارزش بازگشت داشته باشد.

اما منتقد سایت VGC با نمره ۴/۱۰ به هیچ وجه از این بازی رضایت ندارد و می‌گوید گیم پلی ساده و تکرای آن و همچنین مشکلات فنی فراوان جلوی لذت بردن از داستانش را می‌گیرند:

A Plague Tale: Requiem یک ماجراجویی بعضا جذاب است که توسط عملکرد فنی بد و گیم پلی ساده، تکراری و اعصاب‌خردکن پایین کشیده می‌شود.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Metal: Hellsingerنبرد ریتمیک شیاطین
بررسی بازی Metal: Hellsinger


بازی‌های ویدیویی ما را خشن می‌کنند؟

تماشا در کانال یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا