بازی

نمیتوان بازار کریپتو را انکار کرد

نمیتوان بازار کریپتو را انکار کرد

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با اشاره به فعالیت ۵ میلیون کاربر در بازار کریپتو و سرمایه گذاری در این زمینه، گفت: «این بازار را نمی‌توان انکار کرد و به بخش خصوصی اجازه دهید منابع این بازار را به چرخه اقتصاد بیاوریم.»

به گزارش تریبون نیوز سیدحسن هاشمی در دومین روز از برگزاری همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با بیان اینکه سازمان نظام صنفی رایانه ای با ۴۰۰ هزار متخصص در صدد استفاده از ظرفیت‌ها برای توسعه کشور است، گفت: «تاکنون در این همایش مطالبی را سخنرانان مطرح کردند و عمده دغدغه‌های بخش خصوصی ارائه شد اما نگاه ما این است که اگر بخش خصوصی منتظر باشد که دولت و یا مجلس برای آنها تصمیم گیری کند، به نتیجه نخواهیم رسید.»

او با تاکید بر لزوم فضای آزاد برای کسب و کارها، افزود: «امروز بعد از سال‌ها بخش زیادی از کشور درگیر کریپتو شده و ۵ میلیون کاربر ایرانی در این زمینه فعالیت دارند و این دغدغه بزرگی است که نیاز به برنامه‌ریزی دارد. باید اجازه دهیم که بخش خصوصی بتواند کریپتو را به ریال تبدیل کند. اجازه بدهند ما در بخش خصوصی کریپتو ۵ میلیون کاربر را به چرخه اقتصاد بیاوریم تا بتوانیم منابع آن را برای تامین کالاهای اساسی استفاده کنیم.»

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور ادامه داد: «نگاه ما حل مسئله است و بخش خصوصی وظیفه حل مسئله را دارد. بخش خصوصی مسئولیت قبول می‌کند و تعهد می‌دهد و حاضر است ریسک آن را بپذیرد که به اقتصاد کشور کمک کند. امروز ارزش دارایی بیشتر محصولات تولیدی کشور دانش بنیان است و بخش های مختلف باید کمک کنند اگرچه ما حاضریم به این زمینه‌ها ورود کنیم، چون بانک‌ها متولی حوزه پولی هستند. باید به بخش خصوصی کمک کنند و بنگاه‌داری را کنار بگذارند.

هاشمی تاکید کرد: «بخش خصوصی می‌تواند تحول آفرینی کند و دولت باید به بخش خصوصی اعتماد کند و از ظرفیت موجود استفاده شود. ما در ساختار بودجه‌ای کشور دچار مشکل هستیم و بانک‌ها باید متولی تخصیص بودجه بخش دولتی باشند.»

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا