تکنولوژی

نمایشگر هولوگرافیک هیوندای، جایگزین سیستم‌های سرگرمی فعلی می‌شود

نمایشگر هولوگرافیک هیوندای، جایگزین سیستم‌های سرگرمی فعلی می‌شود

خودروسازان کره‌ای به یکی از پایه‌های صنعت خودروسازی جهان تبدیل شده‌اند. این شرکت‌ها با نوآوری‌های مختلف راه‌های جدیدی برای ساخت خودروهای بهتر کشف می‌کنند. یکی از جدیدترین دستاوردهای خودروسازان کره‌ای نمایشگر هولوگرافیک است. این نمایشگر جایگزین کلاسترهای دیجیتال معمول می‌شود تا اطلاعات سیستم سرگرمی را به سرنشینان نمایش دهد.

نمایشگر هولوگرافیک را هیوندای معرفی کرده است. این نمایشگرها شیشه جلوی خودرو را به نمایشگر سیستم سرگرمی تبدیل می‌کنند؛ به این صورت که از طریق یک پروژکتور با فناوری بالا، اطلاعات را روی لایه نازکی از پرده نمایش که روی شیشه جلو قرار دارد، نشان می‌دهند.

نمایشگر هولوگرافیک

نمایشگرهای هولوگرافیک هیوندای، به این شرکت امکان می‌دهد بزرگ‌ترین نمایشگرهای چندرسانه‌ای را در خودروهایش بسازد. اکنون آمریکایی‌ها این جنگ را رهبری می‌کنند؛ کادیلاک اسکالید با نمایشگر 55 اینچی و لینکلن نویگیتور با نمایشگر 48 اینچی یکدیگر را به چالش می‌کشند. این نمایشگرها در قالب خطی تیره وارد داشبورد خودروها می‌شوند و تأثیری بر افزایش انسجام قطعات داشبورد ندارند. اما نمایشگر هولوگرافیک هیوندای می‌تواند رویه فعلی را تغییر دهد. به گفته دست‌اندرکاران پروژه، این نمایشگرها از سال 2027 قابلیت پیاده‌سازی در خودروها را دارند.

نمایشگر هولوگرافیک، پروژه مشترک آلمانی – کره‌ای

نمایشگر هولوگرافیک کره‌ای‌ها در همکاری مشترک هیوندای موبیس و شرکت اپتیک زایس توسعه یافته است. این قابلیت باعث می‌شود شیشه جلو به نمایشگری بزرگ تبدیل شود. ازآن‌جایی که راننده بازتابی از اطلاعات را روی شیشه جلو می‌بیند، می‌تواند بدون برداشتن چشم از جاده، داده‌های متنوعی را بررسی کند.

زایس

جزئیات اختراع جدید هیوندای تاحدودی مبهم است. هیوندای موبیس اعلام کرده با استفاده از فیلمی شفاف، شیشه جلو را به پرده نمایش تبدیل می‌کند. ضخامت این فیلم به اندازه تار موی انسان است که معادل تقریبی 100 میکرومتر می‌شود. هیوندای امیدوار است تا سال 2030، هفت‌میلیون دستگاه خودرو در سراسر جهان متقاضی نمایشگر هولوگرافیک این شرکت باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا