تکنولوژی

احتمال معرفی هدست اپل در WWDC 2022 با ثبت علامت تجاری RealityOS

اوایل امسال برخی توسعه‌دهندگان در موارد ثبتی اپ استور متوجه پلتفرمی با نام RealityOS شدند و این امر به شایعاتی مانند احتمال توسعه یک هدست واقعیت ترکیبی از سوی اپل دامن زد. اکنون اما به لطف علامت تجاری ثبت شده RealityOS ممکن است سرنخ‌های جدیدی درباره هدست واقعیت افزوده/مجازی اپل در دست داشته باشیم.

گفتنی است که این نام تجاری اولین بار توسط «پارکر اورتولانی» مشاهده شد و ظاهرا توسط یک شرکت ناشناس به نام Realityo Systems LLC در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده ثبت شده است. علامت تجاری مذکور در تاریخ 17 آذر 1400 ثبت شده و در رده دستگاه جانبی، نرم‌افزار و از همه مهم‌تر «سخت‌افزار پوشیدنی رایانه‌ای» قرار دارد.

البته که ممکن است تمامی ماجرا مربوط به یک شرکت دیگر باشد و این علامت تجاری هیچ ربطی به اپل یا محصولاتش نداشته باشد اما مدارکی وجود دارد که این دو نام را به یکدیگر پیوند می‌دهد.

اپل و علامت تجاری RealityOS

ارتباط میان RealityOS و اپل

از آنجایی که اپل همیشه به شدت تلاش می‌کند تا اطلاعات محصولاتش پیش از برنامه‌ریزی‌ها به بیرون درز پیدا نکند، برای ثبت محصولات خود از کمپانی‌های پوششی که در عمل وجود خارجی ندارند، استفاده می‌کند. بدین‌ ترتیب حتمی‌ترین شایعات اپل تا زمان تایید خود کمپانی قابل اعتماد نیستند.

یکی از کمپانی‌های پوششی اپل Yosemite Research LLC است که سال گذشته نیز تنها چند روز قبل از رویداد WWDC علامت تجاری Monterey را ثبت کرد که بعدا مشخص شد این علامت تجاری در واقع همان نام رسمی macOS 12 است.

اپل و علامت تجاری RealityOS

مورد مشکوک دیگر این است که هر دو شرکت پوششی Yosemite و Realityo تحت آدرسی یکسان ثبت شده‌اند و این آدرس به شرکت حقیقی Corporation Trust Center اشاره دارد که یکی از مشتریان بزرگش در زمینه خدمات علامت‌های تجاری، نامی نیست جز اپل!

با این حال اگر همچنان متقاعد نشده‌اید باید گفت پس از مطرح شدن تمامی این اخبار در فضای اینترنت، برخی کاربران متوجه شدند که علامت تجاری مذکور در کشورهای دیگری نظیر اوگاندا، اروگوئه و برزیل هم ثبت‌ شده‌، این موارد خارجی بعضا لوگوهایی را به همراه داشته‌اند که در آنها از تایپوگرافی مشهور اپل یعنی سان‌فرنسیسکو استفاده شده بود.

در پایان باید گفت با اینکه معرفی هدست واقعیت افزوده/مجازی اپل طی ماه جاری فعلا در حد یک شایعه است، اما همچنان تمامی شواهد گویای آن هستند که این برند در طول رویداد WWDC هفته آتی دست به معرفی محصولی پر سروصدا خواهد زد.  

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا