بازی

ناوگان هواپیمایی قشم ایر

ناوگان هواپیمایی قشم ایر

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شرکت هواپیمایی قشم‌ ایر، فعالیت خود را در سال 1372 تحت عنوان «شرکت هواپیمایی فراز قشم» با دو فروند هواپیمای اجاره‌ای آغاز کرد. این شرکت بعد از چند سال توانست با اجاره هواپیماهای پهن پیکر، خطوط هوایی خود را با سفر به دبی و طیف گسترده‌تری از شهرهای ایران، گسترش دهد.

سرانجام هواپیمایی فراز قشم در سال 1388 به شرکت «هولدینگ توسعه سورینت قشم» واگذار شد و در سال 1391، عنوان آن به «شرکت هواپیمایی قشم» و نام تجاری قشم ایر تغییر یافت. بار دیگر در سال 1393، قشم ایر به وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران واگذار شد. ناوگان هواپیمایی قشم ایر علاوه بر جابجایی مسافر، با در اختیار داشتن 2 فروند هواپیمای ایلیوشین 76 باری، فعالیت حمل بار در مسیرهای تهران به شانگهای، استانبول، کابل، دبی و اسلام‌آباد را برعهده گرفته است. دو قطب‌ اصلی قشم ایر، تهران و جزیره قشم هستند، قطب دوم هواپیمایی قشم ایر هم جزیره کیش است.

نحوه تهیه بلیط هواپیمایی قشم ایر

برای تهیه و رزرو بلیط‌ هواپیما شرکت هواپیمایی قشم ایر می‌توانید از طریق سایت علی بابا اقدام کنید. توجه داشته باشید که با مراجعه به سایت، ابتدا باید در قسمت بالای صفحه، نام شهر مبدا و مقصد، تاریخ پرواز خود و تعداد افراد را وارد نمایید. آن‌گاه براساس اطلاعاتی که شما به سیستم داده‌اید، مناسب‌ترین پروازهای موجود برای شما نمایش داده می‌شود که در بین آن‌ها انواع بلیط‌های سیستمی، چارتری و بلیط‌های لحظه آخری تمامی ایرلاین‌ها وجود دارد.

اگر شما مایل هستید تا صرفاً با هواپیماهای ناوگان هواپیمایی قشم ایر سفر کنید، لازم است تا در قسمت تنظیمات جستجو، فیلترهای مربوط را اعمال کنید تا تنها بلیط‌های این ایرلاین برای شما قابل مشاهده باشد. با فیلتر کردن جستجوی خود، بسیار راحت‌تر و بهتر می‌توانید پرواز موردنظر خود را پیدا کنید.
پس از انتخاب پرواز مورد نظرتان، به درگاه پرداخت منتقل می‌شوید. پس از پرداخت موفقیت‌آمیز هزینه بلیط یا بلیط‌هایتان، دوباره به سایت پذیرنده بازگردانده می‌شوید که این‌بار می‌توانید تصویر بلیط خود را مشاهده کرده و دانلود کنید. البته همزمان فایل الکترونیکی یا پی‌دی‌اف بلیط هم به ایمیل شما ارسال می‌شود تا در صورت لزوم از آن پرینت بگیرید.

تجهیزات هوایی هواپیمایی قشم ایر

شرکت هواپیمایی قشم ایر در حال حاضر دارای 21 هواپیمای آماده پرواز به شرح زیر است:

  • 5 فروند ایرباس ای۳۰۰       
  • ·         3 فروند خانواده ایرباس ای۳۲۰
  • ·         5 فروند بی‌ای‌ئی ۱۴۶
  • ·         4 فروند فوکر ۱۰۰    
  • ·         4 فروند فوکر 50

کلاس‌های پروازی هواپیمایی قشم ایر

شرکت هواپیمایی قشم ایر دارای 2 کلاس پروازی به شرح زیر است:

  • بیزینس کلاس:  این کلاس تنها در برخی از پروازهای بین‌المللی قشم ایر وجود دارد. در این کلاس، نسبت به کلاس اکونومی، صندلی‌ها بزرگتر و راحت‌تر هستند تا مسافران در پروازهای طولانی‌مدت، آرامش بیشتری را تجربه کنند.
  • اکونومی کلاس:  این کلاس برای پروازهای داخلی قشم ایر فراهم شده است. در این کلاس، صندلی‌های معمولی و یک وعده غذای رایگان در نظر گرفته شده است.

مقاصد داخلی و خارجی هواپیمایی قشم ایر

شرکت هواپیمایی قشم ایر پروازهای داخلی و خارجی خود را از سه قطب فرودگاه تهران، قشم و کیش به مقاصد داخلی آبادانَ، جزیره ابوموسی، اهواز، اردبیل، بندرعباس، بندر ماهشهر، چابهار، اصفهان، کرمان، کرمانشاه، گرگان، خرم‌آباد، مشهد، رشت، سنندج، شهرکرد، شیراز، جزیره سیری، یزد، زاهدان و خوی انجام می‌دهد. پروازهای خارجی قشم ایر از سه قطب تهران، قشم و کیش به مقاصد بین‌المللی بغداد، نجف، وارنا، لارناکا، سلیمانیه، دنیزلی، ازمیر، استانبول، اسپارتا، دبی، بخارست و بانکوک انجام می‌شود.

مقدار بار مجاز در هواپیمایی قشم ایر

مسافران هواپیماهای قشم ایر مانند استاندارد سایر ایرلاین‌ها مجازند تا 5 کیلوگرم بار را به‌صورت دستی با خود به داخل کابین هواپیما ببرند. مسافران قشم ایر مجازند در پروازهای بین‌المللی دو بار تحویل بدهند؛ اما مجموع وزن این دوبار نباید از 30 کیلوگرم بیشتر باشد. ابعاد بار هم نباید از 158 سانتی‌متر تجاوز کند. اگر به هر دلیلی با خود بار اضافه مازاد بر 30 کیلوگرم داشته باشید، لازم است تا هزینه اضافه‌بار خود را پرداخت کنید.

نحوه استرداد بلیط هواپیمایی قشم ایر

لغو، کنسل کردن یا استرداد بلیط‌های رزرو شده شما به نوع بلیط خریداری شده توسط شما بستگی دارد و شرکت‌های هواپیمایی در این مورد دخالت چندانی ندارند. در واقع اگر شما بلیط سیستمی خریداری کرده باشید، تا 24 ساعت قبل از پرواز با مراجعه به سایت علی بابا، می‌توانید نسبت به استرداد بلیط خود اقدام کرده، مراحل مربوطه را طی کنید و با کسر جریمه، باقی هزینه‌تان را تحویل بگیرید. اما اگر بلیط شما چارتری است، فرآیند استرداد بلیط به این راحتی نیست؛ برای لغو بلیط‌های چارتری، ابتدا باید درخواست لغو ارسال کنید؛ سپس منتظر باشید تا ببینید آیا با درخواست لغو شما موافقت می‌شود با نه. در بعضی از مواقع درخواست‌های لغو بلیط‌ رد شده و با آن موافقت نمی‌شود. در استرداد بلیط ناوگان هواپیمایی قشم ایر نیز همین قوانین حاکم است. در واقع با دانستن این تفاوت در استرداد دو نوع بلیط سیستمی و چارتری، می‌توانید در لحظه انتخاب بلیط بیشتر دقت کنید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا