عمومی

مودم جدید سامسونگ، ارتباط ماهواره‌ای دوطرفه را به گوشی‌ها می‌آورد

مودم جدید سامسونگ، ارتباط ماهواره‌ای دوطرفه را به گوشی‌ها می‌آورد

سامسونگ رسماً از مودم Exynos 5400 5G رونمایی کرد؛ مودمی که در نسخه‌های اگزینوس گوشی‌های گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس از آن استفاده شده است. طبق گزارش‌ها، برخی مدل‌های گوشی گوگل ازجمله پیکسل ۹، پیکسل ۹ پرو، پیکسل ۹ پرو XL و پیکسل ۹ پرو فولد نیز به همین مودم مجهز خواهند شد.

اگزینوس ۵۴۰۰ اولین مودم سامسونگ با پشتیبانی از شبکه‌های NB-IoT NTN و NR NTN محسوب می‌شود؛ قابلیتی به گوشی‌ها و تبلت‌ها اجازه می‌دهد از ارتباط ماهواره‌ای دوطرفه برای ارسال و دریافت پیام استفاده کنند.

مودم 5G اگزینوس ۵۴۰۰ از هر دو شبکه‌ی mmWave و Sub-6Ghz پشتیبانی می‌کند. سرعت دانلود این مودم به ۱۴٫۷۹ گیگابیت‌برثانیه می‌رسد و به‌لطف پشتیبانی از اتصال دوگانه‌ی NR، به‌عنوان سریع‌ترین مودم سری اگزینوس تا به‌امروز شناخته می‌شود.

طبق ادعای سامسونگ، اگزینوس ۵۴۰۰ اولین راهکار درنوع خود محسوب می‌شود که برای دستیابی به سرعت دانلود تئوری ۱۱٫۲ گیگابیت‌برثانیه‌ای، قابلیت ترکیب پنج حامل فرکانس شامل ۳ حامل ۱۰۰ مگاهرتز و ۲ حامل ۴۰ مگاهرتز و همچنین استفاده از کدگذاری 1024QAM را در باند FR1 دارد. طبق گزارش‌ها، FR1 نسبت‌به FR2 کارایی و ثبات بیشتری دارد.

سامسونگ می‌گوید اگزینوس ۵۴۰۰ با بهره‌گیری از لیتوگرافی چهار نانومتری EUV این شرکت، کم‌مصرف‌ترین مودم 5G جهان به‌شمار می‌رود.

درحالی‌که گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس از این مودم استفاده می‌کنند، به‌نظر می‌رسد سامسونگ از قابلیت‌های اتصال NTN مودم مذکور در این گوشی‌ها بهره نگرفته است، زیرا پرچمدارانش فاقد قابلیت اتصال ماهواره‌ای دوطرفه برای ارسال پیام اضطراری و پیام‌های متنی در نواحی بدون آنتن‌دهی شبکه هستند.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا