بازی

مهم‌ترین نکاتی که در خصوص بازار کار برنامه نویسی در اروپا باید بدانید

مهم‌ترین نکاتی که در خصوص بازار کار برنامه نویسی در اروپا باید بدانید

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بازار کار برنامه نویسی در اروپا، روزبه‌روز در حال افزایش است. تمامی مشاغلی که با حوزه برنامه نویسی در ارتباط هستند، همواره تقاضای زیادی در شرکت‌های فناوری سراسر اروپا داشته‌اند. دلیل این امر نیز توجه بسیار زیاد شرکت‌ها و سازمان‌های اروپایی به بخش فناوری اطلاعات و توسعه پروژه‌ها است؛ به همین دلیل شما به‌سادگی می‌توانید با برنامه نویسی یک موقعیت شغلی مناسب در اروپا پیدا کنید.

اما سؤالی که همواره برای افراد مطرح می‌شود این است که کدام یک از کشورهای اروپایی برای شروع کار به‌عنوان برنامه نویسی مناسب‌تر است؟ کدام یک از آن‌ها نیاز بیشتر به یک برنامه‌نویس دارند؟ ما قصد داریم تا تمامی آن چه که دراین‌خصوص نیاز دارید تا را در اختیار شما قرار دهیم.

اروپا، مقصدی مناسب برای برنامه‌نویسان

بازار کار برنامه نویسی در اروپا برای افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، روزبه‌روز در حال پیشرفت است. شرکت‌های فناوری و اطلاعات بسیار زیادی در اروپا وجود دارد که به دنبال یافتن افراد مناسب و با مهارت بالا در زمینه برنامه هستند.

در گذشته، بیشتر شرکت‌ها به دنبال برون‌سپاری نیازهای برنامه نویسی خود بودند؛ زیرا استخدام یک فرد در یک تیم جدید، می‌توانست چالش بزرگی تلقی شود. اما اکنون شاهد این هستیم که تغییراتی در بازار کار برنامه نویسی در اروپا رخ‌داده و شرکت‌ها از استخدام افراد در تیم‌های داخلی استقبال می‌کنند.

در واقع پیش‌بینی می‌شود که موقعیت‌های شغلی مرتبط با برنامه نویسی در سال‌های آینده، رشد چشمگیری داشته و کشورهای زیادی به افراد با چنین شرایطی نیاز پیدا کنند. درصورتی‌که شما هم در زمینه برنامه نویسی توانایی‌های لازم را دارید، می‌توانید به‌سادگی مهاجرت به اروپا را تجربه کنید. کافی است تا یک موقعیت شغلی مناسب در یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی پیدا کرده تا بدین صورت بتوانید برای دریافت ویزا و سپس مهاجرت اقدام کنید.

دلایلی که اروپا را به یک مقصد مناسب برای برنامه‌نویسان بدل کرده است

تقاضای بالای کشورهای اروپایی برای به خدمت گرفتن برنامه‌نویسان ناشی از کمبود مهارت‌های لازم و نیروی کار در این کشورها است؛ همین دلایل موجب شده تا بازار کار برنامه نویسی در اروپا برای علاقه‌مندان و متقاضیان بسیار مناسب تلقی شود.

اگر شما هم قصد دارید تا مهاجرت کاری به اروپا از طریق برنامه نویسی را تجربه کنید، می‌توانید از خدمات مؤسسه هرمس اپلای استفاده کنید. کافی است تا به وب‌سایت هرمس اپلای  مراجعه کرده و یا با شماره‌تلفن‌های آن (91070170-021) تماس حاصل کنید تا مشاورین و کارشناسان این مؤسسه با شما در ارتباط باشند.

در این قسمت، برخی از دلایلی که موجب شده تا بازار کار برنامه نویسی در اروپا جذاب‌تر از همیشه دنبال شود را به شما معرفی کنیم:

  • بازار روبه‌رشد ITO در اروپا

انتظار می‌رود بازار ITO اروپا، از جمله خدمات توسعه نرم‌افزار، همچنان که در سال‌های گذشته روند روبه‌رشدی را طی کرده است، باز هم گسترش پیدا کند. در نظرسنجی‌هایی که توسط Whitelane Research در میان بزرگ‌ترین سازمان‌های سرمایه‌گذاری IT اروپایی انجام شد، 34 درصد از آن‌ها قصد استخدام برنامه‌نویسان در سال جاری و 38 درصد آن‌ها قصد استخدام چنین افرادی را در حداقل 2 سال آینده، داشتند.

  • کمبود نیرو برنامه‌نویس

فاصله بسیار زیادی بین تعداد موقعیت‌های شغلی مرتبط با برنامه نویسی و تعداد افراد اروپایی که این‌چنین توانایی‌هایی را داشته باشند، وجود دارد. جالب است بدانید که بیش از نیمی از شرکت‌های اروپایی که متخصصان فناوری اطلاعات و برنامه نویسی را استخدام کرده و یا سعی در جذب آن‌ها داشته‌اند، برای پرکردن موقعیت‌های شغلی خالی خود با مشکل مواجه شده‌اند. برای پرکردن این شکاف، بسیاری از شرکت‌های اروپایی در تلاش هستند تا برنامه‌نویسان خارجی را استخدام کنند.

بهترین کشورهای اروپایی برای برنامه‌نویسان

آلمان، بهشت برنامه‌نویسان

آلمان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا بوده و حدود 19 درصد از جمعیت اتحادیه اروپا را در خود جای‌داده است. کار در آلمان می‌تواند مزایای بسیار زیادی با خود به همراه داشته باشد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به امکان کسب درآمدهای مناسب اشاره کرد. این کشور محل استقرار برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نرم‌افزاری اروپا مانند SAP و Software AG است. امروزه چیزی در حدود 900000 برنامه‌نویس مختلف به‌صورت حرفه‌ای کار در آلمان را تجربه می‌کنند.

از سوی دیگر، آلمان دومین استارتاپ مرتبط با فناوری در اروپا را داشته که می‌تواند بازار کار مناسبی برای برنامه‌نویسان سراسر دنیا ایجاد کند.

  • سوئیس، امکان کسب درآمدهای بالا از برنامه نویسی

اما مگر می‌شود در خصوص بازار کار برنامه‌نویس در اروپا صحبت کرد، اما اشاره‌ای به کشور سوئیس نداشت. این کشور در کنار طبیعت بکر و دیدنی خود، مقصد مناسبی برای برنامه‌نویسان سراسر جهان به شمار می‌رود. سوئیس پردرآمدترین کشور اروپا محسوب می‌شود. همین امر باعث شده تا توجه بسیاری از برنامه‌نویسان از سراسر دنیا را به خود جلب کند. یکی از مهم‌ترین دلایلی که موجب شده تا سوئیس کشوری بی‌نظیر برای برنامه‌نویسان تلقی شود، امکان کسب درآمدهای بسیار مناسب در این کشور است.

البته به‌تمامی این موارد باید این نکته را هم اضافه کرد که کشور سوئیس به‌شدت از کمبود نیروی کار ماهر در زمینه برنامه نویسی رنج می‌برد. این نکته به‌علاوه حضور شرکت‌های IT مختلف در این کشور، سوئیس را گزینه‌ای محبوب برای مهاجرت کاری برنامه‌نویسان بدل کرده است. با دریافت ویزای کار این کشور، می‌توانید مهاجرت به سوئیس را تجربه کرده و از تمامی مزایای زندگی در این کشور بهره‌مند شوید.

  • انگلستان، موقعیت‌های شغلی بی‌نظیر

اما کشوری که موجب شده تا بازار کار برنامه نویسی در اروپا همچنان جذاب و شگفت‌انگیز به نظر برسد، بدون شک کشور انگلستان است. این کشور دومین اقتصاد برتر اروپا بوده و برنامه نویسی یکی از مشاغل موردنیاز اصلی این کشور به شمار می‌رود. پیش‌بینی‌ها حاکی از این نکته است که صنعت برنامه نویسی در انگلستان روند روبه‌رشد بسیار سریعی پیدا کرده است. امروزه چیزی در حدود 850000 برنامه‌نویس مختلف در کشور انگلیس مشغول به کار هستند.

از معروف‌ترین شرکت‌های نرم‌افزاری انگلیسی می‌توان به Sage، Misys و Micro Focus اشاره کرد که هرساله برنامه‌نویسان زیادی را از کشورهای خارجی جذب می‌کنند. البته نباید از این نکته نیز غافل شد که انگلستان میزبان بیشترین تعداد استارتاپ‌های مرتبط با فناوری در اروپا است؛ به همین دلیل موقعیت‌های شغلی بسیار زیادی در ارتباط با برنامه نویسی در انگلستان وجود دارد که باعث می‌شود مهاجرت کاری به این کشور، گزینه‌ای جذاب برای علاقه‌مندان باشد.

کسب درآمدهای بالا از طریق برنامه نویسی در اروپا

آن چه موجب شده است بازار کار برنامه نویسی در اروپا برای علاقه‌مندان و متخصصان در این حوزه توجه برانگیز باشد، امکان کسب درآمدهای بالا در کشورهای اروپایی است. به‌صورت کلی تفاوت زیادی بین کشورهای اروپای شرقی با کشورهای اروپای غربی در پرداخت دستمزد به برنامه‌نویسان دیده می‌شود. درحالی‌که برنامه‌نویسان در کشورهای اروپای غربی چیزی حدود 40000 دلار در سال درآمد دارند، میانگین درآمد برنامه‌نویسان با همان موقعیت شغلی در کشورهای اروپای شرقی حدوداً 20000 دلار است.

البته که در این راه عوامل زیادی بر میزان حقوق دریافتی یک برنامه‌نویس تأثیر می‌گذارد. از مهم‌ترین این عوامل می‌توان به میزان تخصص و مهارت، زبان برنامه نویسی، سابقه کار و … اشاره کرد. بااین‌وجود، امکان کسب درآمدهای بالا یکی از دلایلی است که موجب شده تا بازار کار برنامه نویسی در اروپا همچنان جالب‌توجه باشد. برخی از کشورهای اروپایی که بیشترین میزان پرداخت دستمزد به برنامه‌نویسان را دارند، عبارت‌اند از:

کشور میزان حقوق در سال
سوئیس 97518 دلار
دانمارک 63680 دلار
نروژ 57013 دلار
انگلستان 55275 دلار
آلمان 52275 دلار
استونی 52816 لار
اتریش 51536 دلار
سوئد 50437 دلار

تجربه یک مهاجرت موفق با هرمس اپلای

مطمئناً دلیل آن که بازار کار برنامه نویسی در اروپا برای شما هم جذاب شده است، علاقه شما برای مهاجرت کاری از طریق برنامه نویسی است. بدون شک در این راه مشکلات و دشواری‌های بسیاری خواهید داشت؛ ازاین‌رو بهتر است پیش از هرگونه اقدامی، با مسیر راه آشنا بوده و بهترین مشاوره‌ها را دریافت کنید. مؤسسه حقوقی بین‌المللی هرمس اپلای می‌تواند به شما در تجربه داشتن یک مهاجرت موفق کمک فراوانی کند.

این مؤسسه باتکیه‌بر سابقه درخشان خود و همچنین بهره‌مندی از یک تیم مشاوره‌ای حرفه‌ای، آماده پاسخگویی به‌تمامی سؤالات و چالش‌های شما برای انواع مهاجرت است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت این مؤسسه hermesapply.com مراجعه کرده و یا با شماره‌تلفن‌های هرمس اپلای 02191070170 تماس بگیرید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا