جاب ویژن برای توسعه ارائه خدمات «منابع انسانی» به شرکتها روی کندو سرمایه گذاری کرد

جاب ویژن اعلام کرد برای ارائه خدمات بهتر در راستای فعالیتهای مرتبط با «منابع انسانی» شرکتها تصمیم گرفته که روی استارتاپ کندو به عنوان بازوی ATS این مجموعه سرمایهگذاری کند. جاب ویژن تاکید کرده که این سرمایهگذاری اولین گام برای ارائه خدمات بیشتر در راستای خدمات استخدامی این مجموعه خواهد بود و چنین اقداماتی در آینده راه این مجموعه بازهم تکرار خواهد شد.
به گزارش lastech، «هادی محمد آبادی»، مدیرعامل جابویژن، با تاکید بر اینکه از بدو فعالیت به عنوان پلتفرم استخدامی، نگاه جاب ویژن صرفا باقی ماندن به عنوان یک پلتفرم استخدامی نبود به lastech گفت: «نگاه جاب ویژن ساخت یک اکوسیستم جذب و استخدام است. از همین رو در حال حاضر هم به عنوان قدم اول به عنوان سرمایهگذار وارد کندو شدهایم.»
محمد آبادی در ادامه توضیحات خود با اشاره به اینکه کندو هم قرار نیست صرفا یک ATS (نرم افزار مدیریت استخدام) باقی بماند، گفت: «روزی که با تیم کندو وارد گفتوگو شدیم، نگاه جابویژن به کندو، نگاه به یک راه حل در بخش HR بود.» به گفته او امکان دارد کندو وارد حوزههای دیگری از جمله توسعه و آموزش هم بشود.
مدیرعامل جاب ویژن با تاکید بر اینکه بعضی از سازمانها به دنبال استعدادهایی خاص و وِیژه هستند، گفت: «پیدا کردن یک نیروی کار با استعداد بالا کار سادهای برای سازمانها و کسبوکارها نیست. از همین رو برای حل این نیاز باید راهکار ارائه شود.»
ایجاد مارکت پلیسی از خدماتی که بخش HR به آن نیاز دارد، توسعه بخشی که داشبوردها، شاخصها و ظرفیتهای مربوط به HR که مثل چراغ راهنما به این حوزه کمک خواهد کرد، همه و همه به گفته مدیرعامل جاب ویژن قابل اهمیت هستند.
به باور او همه موقعیتهای شغلی تمام وقت نیستند و نزدیک به 30 درصد فرصتهای شغلی که در دنیا وجود دارد، فرصتهای شغلی نیمه وقت هستند و آنها قصد دارند به این نوع شغلها نیز رسیدگی کنند.
او با تاکید بر اینکه جابویژن مسیر طولانی در پیش دارد، گفت: «قدم اولی که در این روند اجرایی شده، سرمایهگذاری جابویژن در کندو است. این سرمایهگذاری البته صرفا فقط مالی نیست.
محمد آبادی در پاسخ به پرسش lastech مبنی بر اینکه اساسا چرا جابویژن تصمیم گرفت به این حوزه ورود کند، به دانش و آگاهی که کارکنان جاب ویژن نسبت به جریان کار و HR دارند، اشاره کرد و گفت: «شناخت نیازهای سازمانها و همچنین نیاز نیروی کار، برای جابویژن به خوبی محقق شده است. ما باور داریم که این شناخت اصلی ما باعث شده که بتوانیم خدمات بهتری ارائه کنیم.»
او همچنین در توضیحات خود درباره این موضوع به اشرافی که جاب ویژن بر این بازار دارد نیز تاکید کرد و گفت: «شناخت نیازهای حقیقی و فانتزی سازمانها از یکدیگر هم بخش قابل توجه دیگری در این روند است.»
او در پاسخ به پرسشی دیگر از lastech مبنی بر اینکه آیا جابویژن هم قصد ورود به حوزه خارجی و فریلنسری را دارد یا خیر، گفت: «ایدههای زیادی در ذهن ما و به طور قطع در ذهن پلتفرمهای دیگر هم وجود دارد، این موضوع در حالی است که من وزن و ارزش زیادی برای ایدهها قائل نیستم. نکته قابل توجه این است که کدام پلتفرم ایده را اجرایی کند.»
مدیر عامل جابویژن با تاکید بر اینکه عمر سازمانی این پلتفرم از پلتفرمهای دیگر فعال در این حوزه کمتر است، گفت: «این در حالی است که جاب ویژن با وجود عمر کمتر اما موقعیت مناسب و رشد قابل توجهی در این بازار داشته که دلیل آن هم تمرکز است.»
او در ادامه توضیحات خود تاکید کرد که در حال حاضر تمرکز جاب ویژن بر بازار داخل کشور و توسعه راه کندو است.
به اعتقاد او کندو قطعا تا یک سال آینده سهم بازار قابل توجهی به دست خواهد آورد.محمد آبادی در پایان با تاکید بر اینکه که اگر در آینده جابویژن با تیمهایی مثل کندو مواجه شود از ظرفیت آنها حمایت خواهد کرد به lastech گفت: «اما راهاندازی یک مرکز شتابدهی به هیچ عنوان در دستور کار جابویژن قرار ندارد.»