عمومی

تلویزیون‌های خوش‌قیمت پیشرفته TCL با روشنایی چشمگیر معرفی شدند

تلویزیون‌های خوش‌قیمت پیشرفته TCL با روشنایی چشمگیر معرفی شدند

تلویزیون QM8 شرکت TCL با فناوری Mini-LED و حداکثر روشنایی خیره‌کننده‌ی ۵٬۰۰۰ نیت معرفی شد. این میزان روشنایی در سطحی کاملاً متفاوت از پنل‌های OLED قرار می‌گیرد. توجه کنید که QM8 پنل LCD دارد.

تلویزیون QM8 در اندازه‌ی ۶۵ اینچ با قیمت ۱٬۹۹۹٫۹۹ دلار به بازار عرضه می‌شود و مدل‌های بزرگ‌تر تا ابعاد عظیم ۱۱۵ اینچ نیز عرضه خواهند شد. تلویزیون QM8 بیش‌از ۵٬۰۰۰ ناحیه‌ی نوردهی دارد.

TCL می‌گوید که تلویزیون جدیدش تجربه‌ای خیره‌کننده از سینمای خانگی را با قیمتی به‌مراتب ارزان‌تر از تلویزیون‌های OLED رده‌بالا برای کاربران به‌ارمغان می‌آورد.

تلویزیون ۱۱۵ اینچی TCL QM891G در اتاقی مدرن نصب شده روی دیوار

TCL

مدل مقرون‌به‌صرفه‌تر QM7 نیز در‌زمینه‌ی روشنایی دست‌ خالی نیست و می‌تواند به حداکثر روشنایی ۲٬۴۰۰ نیت برسد. این تلویزیون از سایر ویژگی‌های شاخص TCL مانند نرخ نوسازی متغیر بهره می‌برد که امکانش افزایشش تا ۲۴۰ هرتز وجود دارد.

هر دو مدل QM8 و QM7 از آنچه TCL فناوری QD-Mini LED می‌نامد، بهره می‌برند. TCL می‌گوید که تلویزیون‌های جدیدش بهترین کیفیت تصویر تاریخ این شرکت را ارائه می‌دهند.

فناوری QD-Mini LED تنها درزمینه‌ی اندازه‌ی ناحیه‌ی نوردهی یا تعداد موارد استفاده‌شده‌ی آن نیست. الگوریتم‌هایی که این مناطق را کنترل می‌کنند، برای جلوگیری از ایجاد سایه‌های غیرطبیعی و سایر مشکلات تصویر به همان اندازه اهمیت دارند.

علاوه‌بر مدل غول‌پیکر QM8، سه مدل تلویزیون ۹۸ اینچی دیگر نیز در خط‌تولید TCL حضور دارند. قیمت تلویزیون ۹۸ اینچی QM8 تقریباً ۸٬۰۰۰ دلار است.

تی‌سی‌ال تلویزیون‌های نسل جدید سری S5 را نیز رونمایی کرده است که ۲۵ درصد پرنورتر از نسل قبل هستند. S5 به‌صورت پیش‌فرض به پنل ۶۰ هرتز مجهز است؛ اما ترفندهای نرم‌افزاری TCL می‌تواند آن را برای اجرای بازی به ۱۲۰ هرتز برساند.

تلویزیون‌های سری S5 از ویژگی‌های دیگری مانند حالت جدید «گفت‌وگوی تقویت‌شده» برای شفافیت بیشتر صدا بهره می‌برند. تلویزیون‌های سری Q و S شرکت TCL که از سیستم‌عامل Google TV استفاده می‌کنند، به‌زودی به بازار عرضه خواهند شد.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا