عمومی

دو نرم‌افزار جانبی فتوشاپ در اندروید از دسترس خارج می‌شوند

دو نرم‌افزار جانبی فتوشاپ در اندروید از دسترس خارج می‌شوند

ادوبی به کاربرانش اطلاع داد که اپلیکیشن‌های Photoshop Fix و Photoshop Mix امروز (۱۵ خرداد) از فروشگاه گوگل پلی حذف می‌شوند.

ادوبی در سال‌های اخیر فتوشاپ را به‌طور گسترده‌ در دستگاه‌های اندرویدی، گوشی آیفون و حتی مرورگر‌های وب در دسترس کاربران قرار داد؛ اما این شرکت قبل از توسعه‌ی فتوشاپ در سیستم‌های عامل مختلف، ابزارهای تک‌منظوره‌ای مانند فتوشاپ میکس و فتوشاپ فیکس را راه‌اندازی کرده بود.

فتوشاپ میکس به کاربران امکان می‌دهد دو یا چند عکس را انتخاب و با هم ترکیب کنند. این ابزار دقت کافی را ندارد؛ اما راه خوبی برای ساختن میم‌های اینترنتی محسوب می‌شود.

فتوشاپ فیکس برای بهبود کیفیت تصاویر به‌کار می‌رود و کاربران می‌توانند با استفاده از این اپلیکیشن به روتوش عکس‌ها و ترکیب تصاویر بپردازند. ادوبی بعد از سال ۲۰۲۱ برای هیچ‌کدام از اپلیکیشن‌های جانبی فتوشاپ آپدیتی منتشر نکرده است.

ادوبی در سال ۲۰۲۱ نسخه‌ی iOS اپلیکیشن‌های جانبی فتوشاپ را از اپ استور آیفون خارج کرد. علت اینکه چرا حذف این دو اپلیکیشن از فروشگاه‌های اندرویدی سه سال بیشتر به طول انجامید، مشخص نیست.

پیشنهاد ادوبی به کاربرانی که اکنون از فتوشاپ میکس و فتوشاپ فیکس استفاده می‌کنند، این است که اپلیکیشن رایگان Photoshop Express را در دستگاه‌های اندرویدی یا گوشی آیفون خود نصب کنند.

قابلیت‌های فتوشاپ میکس و فتوشاپ فیکس اکنون به اپلیکیشن فتوشاپ اکسپرس افزوده شده‌‌اند و ادوبی در پی بهبود تجربه‌ی کاربران در زمینه‌ی ویرایش عکس و ویدئو در گوشی‌ها است.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا