شبكه اجتماعی

متا یک توییتر غیرمتمرکز مبتنی بر اینستاگرام راه‌اندازی می‌کند

ظاهراً متا در حال طرح‌ریزی یک اپلیکیشن اجتماعی جدید است که بر متن تمرکز خواهد داشت، ظاهراً در تلاشی برای پر کردن خلاء جایگزینی برای توییتر که اپ ماستودون نتوانست آن را کاملاً پر کند. طبق گزارشی وبسایت MoneyControl، این پروژه در حال حاضر با نام رمز “P92” در حال توسعه است، این پروژه بر روی همان بنیان پروتکل غیرمتمرکز ماستودون ساخته خواهد شد.
 
به گزارش lastech و به نقل از اسلش‌گیر، متا تایید کرده است که در حال توسعه این طرح است، اما برخی از جزئیات از نظر عملکردی سردرگم‌کننده به نظر می‌رسند. این یک ایده تقریباً تکراری است زیرا اینستاگرام از قبل دارای ویژگی Notes است که تقریباً همان کاربرد استوری‌ها را دارد، اما منحصراً به صورت متنی است و درست در بالای بخش DM (پیام مستقیم) نمایش داده می‌شود.
 
به نظر می‌رسد که متا به جای تکرار قابلیت‌های محصول موجود، بیشتر دلمشغول جنبه غیرمتمرکز است. چرا که اولاٌ محصول جدید این شرکت زیرمجموعه‌ای از اینستاگرام خواهد بود و از همان روش لاگین این اپ اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو استفاده خواهد کرد. یکی از سخنگویان متا خاطرنشان کرده است که تمرکز P92 بر «به‌اشتراک‌گذاری به‌روزرسانی‌های متنی» خواهد بود.
 
درست مانند ماستودون، در این اپ نیز نوعی سیستم سرور وجود خواهد داشت که در آن به‌روزرسانی‌های شما توسط مخاطبین سرورهای دیگر قابل مشاهده است، اما هیچگونه فعالیت سرورمتقابلی مانند دنبال کردن یا مشاهده حساب کاربری مجاز نخواهد بود. قابل ذکر است که افرادی که در P92 ثبت‌نام کنند داده‌های فالوورهای اینستاگرام و سایر جزئیات پروفایلشان به طور خودکار برایشان وارد (ایمپورت) خواهد شد.
 

این یک شعبه گیج‌کننده از اینستاگرام خواهد بود
 
این گزارش می‌افزاید که نسخه اولیه P92 ویژگی‌هایی مانند URLهای تعاملی در پست‌ها، نمایش نشان‌های تأیید، نام‌های کاربری و یک بیوگرافی کوتاه را امکانپذیر می‌کند. جالب اینجاست که این اطلاعات از اینستاگرام استخراج می‌شود و کاربران نیز از این سیستم اشتراک‌گذاری داده‌های بین اپی آگاه خواهند شد.
 
در مورد جنبه ارتباطی، کاربران می‌توانند ویدیوها و تصاویر را به اشتراک بگذارند، که دوباره آن را به یک پلتفرم رسانه اجتماعی معمولی مانند اینستاگرام نزدیک‌تر می‌کند، اما بر مبنایی غیرمتمرکز. درون یک سرور مشخص، فعالیت‌هایی مانند دنبال کردن یک حساب کاربری یا لایک کردن پست‌ها مجاز است، اما به نظر می‌رسد که یک بخش نظرات یا قابلیت پیامدهی مستقیم نیز برای P92 در دست ساخت است.
 

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا