عمومی

مدل ۲۰۲۵ مزدا ۶ برای رقابت سنگین با تویوتا کمری رونمایی شد

مدل ۲۰۲۵ مزدا ۶ برای رقابت سنگین با تویوتا کمری رونمایی شد

مزدا EZ-6 معرفی شد. نسل جدید سدان سایز متوسط مزدا پس از یک دوره غیبت در بازار با نام و طراحی کاملاً جدید و فناوری‌های پیشرفته بازگشته است تا خودروهای محبوبی مانند تویوتا کمری و هوندا آکورد را به چالش بکشد.

براساس بیانیه‌ی رسمی، مزدا EZ-6 توسط سرمایه‌گذاری مشترک چانگان و مزدا تولید شده است و در دو نسخه‌ی برقی و هیبریدی به بازار عرضه می‌شود.

نمای جلو خودرو مزدا EZ-6

Mazda

EZ-6 از زبان طراحی مزدا موسوم‌به Kodo بهره می‌برد که در بسیاری دیگر از خودروهای این برند دیده بودیم، اما EZ-6 تفاوت‌های معناداری با محصولات قدیمی‌تر مزدا دارد از جمله دستگیره‌های مخفی‌شونده، چراغ‌های متصل عقب و جلوپنجره‌ی نورانی و اسپویلر اسپرت فعال که در سرعت‌های بالا باز می‌شود.

رینگ‌های ۱۹ اینچی، سقف شیشه‌ای پانوراما و شیشه‌های جانبی بدون قاب، بر ذات اسپرت خودرو جدید مزدا تأکید دارند. ظاهراً این سدان ژاپنی بر اساس خودرو چانگان Shenlan SL03 ساخته شده است.

فضای کابین سدان جدید مزدا هیچ شباهتی به خودروهای کنونی این شرکت ندارد. نمایشگر مرکزی به‌صورت شناور در کابین دیده می‌شود و بسیاری از دکمه‌های فیزیکی حذف شده‌اند.

مزدا EZ-6 دارای توزیع وزن کامل ۵۰:۵۰ و سیستم تعلیق چند اتصالی (مولتی‌لینک) در عقب است. ظرفیت باتری این سدان دیفرانسیل‌عقب فعلاً مشخص نیست اما گفته‌ می‌شود براساس معیارهای CLTC دامنه‌ی حرکتی ۶۰۰ کیلومتری خواهد داشت. نسخه‌ی پلاگین هیبریدی می‌تواند حدود ۱٬۰۰۰ کیلومتر به‌صورت ترکیبی پیمایش کند.

ابعاد مزدا EZ-6 کمی بزرگ‌تر از مزدا ۶ است. این خودرو تنها در بازار چین عرضه خواهد شد. مزدا پیش‌تر برنامه‌ی خود برای جایگزین کردن سدان سایز متوسط مزدا ۶ با پلتفرم دیفرانسیل عقب را لغو کرده بود.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا