تکنولوژی

گوگل ظاهراً انتقال داده‌های قبلی کاربر به دستگاه‌های اندرویدی جدید را سریع‌تر می‌کند

گوگل ظاهراً انتقال داده‌های قبلی کاربر به دستگاه‌های اندرویدی جدید را سریع‌تر می‌کند

گوگل روی توسعه راهکارهای جدیدی برای انتقال داده‌ها بین دستگاه‌ها کار می‌کند. این شرکت قصد دارد انتقال داده‌‌ها بعد از خرید یک دستگاه جدید، سریع‌تر شود. درنتیجه انتظار می‌رود به‌زودی امکان انتقال داده از یک دستگاه به دستگاه دیگر با استفاده از وای‌فای و کابل به‌صورت همزمان امکان‌پذیر شود. همچنین این شرکت روی یک ویژگی جدید به‌نام «Restore Anytime» کار می‌کند.

هنگامی که کاربران درحال راه‌اندازی یک موبایل جدید هستند، سه گزینه برای انتقال داده‌های خود از دستگاه اندروید قدیمی به دستگاه جدید در اختیار دارند. آن‌ها می‌توانند با اتصال دو دستگاه اندرویدی از طریق یک کابل مناسب، برنامه‌ها و داده‌های خود را کپی کنند، همچنین از اتصال Wi-Fi بی‌سیم استفاده کنند یا داده‌ها را از یک نسخه پشتیبان Google One بازیابی کنند. به‌نظر می‌رسد گوگل درحال ادغام دو مورد از این گزینه‌ها با یکدیگر است تا تجربه انتقال و بازیابی سریع‌تری را به کاربران ارائه دهد.

گوگل ظاهراً انتقال داده‌های قبلی کاربر به دستگاه‌های اندرویدی جدید را سریع‌تر می‌کند

انتقال داده‌های بین دو دستگاه اندرویدی ظاهراً سریع‌تر می‌شود

یکی از منابع آگاه بازار، کدهای مربوط به روش جدید انتقال داده را در برنامه Google’s Data Restore Tool شناسایی کرده است. گوگل این فرایند جدید را «MultiTransportD2dTransport» نامیده است. با این قابلیت، به‌زودی امکان بازیابی و انتقال داده از یک دستگاه به دستگاه دیگر در حین راه‌اندازی موبایل جدید با استفاده از Wi-Fi و کابل به‌طور همزمان برای سرعت بخشیدن به این فرایند امکان‌پذیر خواهد شد.

همچنین به‌نظر می‌رسد گوگل درحال کار روی یکی دیگر از ویژگی‌های جدیدی است که به کاربران امکان می‌دهد داده‌ها را از دستگاه اندرویدی موجود خود به هر دستگاه اندرویدی قدیمی یا جدید در هر نقطه دیگر منتقل کنند. گوگل ظاهراً این ویژگی را Restore Anytime می‌نامد.

ویژگی Restore Anytime البته محدودیت‌هایی دارد. با این ویژگی، فقط می‌توانید داده‌ها را از دستگاهی کپی کنید که قبلاً برای کپی‌کردن داده از آن استفاده کرده‌اید. برای کپی‌کردن داده‌ها از یک دستگاه دیگر، باید همه داده‌های دستگاه را پاک کنید. داده‌هایی که کپی می‌کنید با داده‌های دستگاه فعلی شما ادغام می‌شوند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا