رمز ارز

ماجرای سرمایه‌گذاری میلیاردر معروف و ضررش برای بیت کوین!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway) که وارن بافت (Warren Buffett)، سرمایه‌گذار و معامله‌گر معروف، مدیرعامل آن است، بیشتر نقدینگی خود را در اسناد کوتاه‌مدت خزانه‌داری ایالات متحده سرمایه‌گذاری کرده است. اگرچه این خبر مستقیماً به بیت کوین (BTC) مربوط نمی‌شود، اما ممکن است سرنخی از پتانسیل نزولی قیمت آن در کوتاه‌مدت باشد.
اسناد خزانه‌داری، اوراق بهادار تحت حمایت دولت ایالات متحده هستند که سرمایه‌گذاران به دلیل مزایای مالیاتی، آنها را به صندوق‌های بازار پول و گواهی‌های سپرده ترجیح می‌دهند.
طبق گزارش‌ها، وضعیت نقدینگی برکشایر تا ۳۰ ژوئن ۱۰۵ میلیارد دلار بود که از این مقدار، اکنون ۷۵ میلیارد دلار یا ۶۰ درصد آن به اوراق قرضه تخصیص داده شده است. این اقدام احتمالاً در پاسخ به رشد بازدهی اوراق قرضه از آگوست ۲۰۲۱، در پی سیاست‌های فدرال رزرو برای مهار تورم، صورت گرفته است.
برای مثال، اسناد سه ماهه خزانه‌داری آمریکا در ۲۲ آگوست بازدهی ۲٫۸ درصدی را در مقایسه با بازدهی نزدیک به صفر در سال گذشته، ثبت کرده است. این در حالی است که بازدهی دارایی‌هایی مانند طلا و بیت کوین از آگوست ۲۰۲۱ تقریباً ۲٫۵ درصد و ۵۷ درصد کاهش یافته است. بازدهی شاخص سهام S&P 500 نیز با کاهش نزدیک به ۷٫۵ درصدی در مدت مشابه مواجه شده است.
حال، استراتژی بافت می‌تواند به این معنی باشد که اوراق خزانه‌داری در مقایسه با دارایی‌های دیگر، سرمایه‌گذاری مطمئن‌تری است و سرمایه‌گذاران فردی نیز ممکن است از این استراتژی پیروی کنند. این بدان معنی است که سرمایه‌گذاری و تقاضا برای دارایی‌های ریسک‌پذیر (مانند بیت کوین) در کوتاه‌مدت کاهش خواهد یافت، به‌ویژه زمانی که فدرال رزرو برای افزایش بیشتر نرخ بهره آماده می‌شود.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا