بازی

قدرت ساخت دنباله‌های بازی System Shock در اختیار تنسنت است

قدرت ساخت دنباله‌های بازی System Shock در اختیار تنسنت است

استودیو Nightdive، مالک آی‌پی System Shock، در رابطه با وضعیت قسمت سوم این سری شفاف‌سازی کرد که قدرت ساخت دنباله اکنون در اختیار شرکت تنسنت (Tencent) است.

System Shock 3 چندین سال توسط استودیو Otherside Entertainment مستقر در آستین، تگزاس توسعه داده می‌شد. استودیویی که توسط سازندگان اصلی، پل نورات و وارن اسپکتور اداره می‌شد اما در سال ۲۰۲۰ به طور کامل پروسه ساخت متوقف شد.

در نهایت، بیانیه‌ای در وب‌سایت Otherside منتشر شد که ادعا می‌کرد تنسنت «فرانچایز System Shock را ادامه خواهد داد».

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Bright Memory – تقابل دنیای آینده و دنیای باستاندر ظاهر جذاب، اما در باطن زشت
بررسی بازی Bright Memory – تقابل دنیای آینده و دنیای باستان

با این حال، پس از گذشت دو سال هیچ توضیحی در مورد آینده بازی Otherside ارائه نشده و اطلاعات موجود در LinkedIn نشان می‌دهد تقریباً تمام افراد تیم توسعه مدت‌هاست که این بازی را ترک کرده‌اند.

استیون کیک (Stephen Kick)، مدیر عامل Nightdive در گفتگو با VGC در گیمزکام ادعا کرد که حقوق بازی سوم که در ابتدا به Otherside اعطا شده بود، متعاقباً به شرکت چینی فروخته شد. او گفت اکنون به تنسنت بستگی دارد که آیا بازی سومی ساخته شود یا خیر.

زمانی که در ابتدا حقوق فرنچایز را به دست آوردیم، مجوز بازی سوم را به وارن و پل در Otherside دادیم. آن‌ها سپس حقوق خود را به تنسنت فروختند. بنابراین Tencent در حال حاضر حقوق بازی سوم را دارد و ما حق ساخت بازسازی قسمت اول و احتمالاً بازسازی قسمت دوم را داریم.

کیک تصریح کرد که اگر بازی سوم اصلا ساخته شود، در حال حاضر به تنسنت واگذار شده و ادعا کرد که نمی‌داند اسپکتور یا نورات در چنین پروژه‌ای نقش دارند یا خیر.

راستش نمی‌دانم. می‌دانم که پل و وارن هنوز در حال ساخت بازی هستند اما در حال حاضر تنها همینقدر اطلاعات دارم.

System Shock

او گفت که اگر تنسنت بخواهد بازی سوم را توسعه دهد و تصمیم به ادامه آن بگیرد، همچنین می‌تواند دنباله‌های System Shock بیشتری در آینده بسازد.

فکر می‌کنم آن‌ها می‌توانند قسمت چهارم و پنجم را نیز بسازند، اما ابتدا باید قسمت سوم ساخته شود. بنابراین خواهیم دید که چه می‌شود.

استودیو Nightdive هم‌اکنون در حال توسعه نسخه جدید System Shock است که از سال ۲۰۱۶ در دست ساخت است و هنوز تاریخ انتشار دقیقی ندارد. با این حال در نمایشگاه گیمزکام ۲۰۲۲ قابل بازی بود.

علی‌رغم نامشخص بودن مالکیت تنسنت بر حقوق دنباله، کیک گفت قطعاً برنامه‌های دیگری برای System Shock نیز وجود دارد، مانند «بازسازی قسمت دوم یا برخی چیزهای رسانه‌ای» مانند یک سری لایو اکشن که از پلتفرم استریم Binge پخش شود.


ولاگ گیمزکام #2 – مصاحبه با خالق یک بازی جذاب

تماشا از کانال یوتیوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا