رمز ارز

قابلیت جدید حساب اپل، تهدیدی بزرگ برای دیفای؟!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اپل، یکی از بزرگ‌ترین پیشروان جهان در حوزه فناوری، با همکاری بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس، ویژگی جدیدی را برای حساب پس‌انداز Apple Card خود راه‌اندازی کرده است.

به گزارش رمزارز نیوز، در این حساب پس‌انداز هیچ نیازی به حداقل سپرده یا موجودی وجود ندارد و مشتریان می‌توانند مستقیماً با استفاده از نرم‌افزار Wallet در آیفون خود یک حساب ایجاد کنند. کاربران اپل کارت می‌توانند در تراکنش‌ها وجه نقد دریافت کنند و از حساب پس‌اندازی پربازده بهره‌مند شوند. حال، سوالی که پیش آمده، این است که آیا این حساب تهدیدی برای پروتکل‌های پربازده دیفای محسوب می‌شود یا خیر.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

بر اساس داده‌های موجود، میانگین درصد بازده سالانه (APY) در حساب‌های پس‌انداز در سراسر ایالات متحده تنها 0.35٪ است. از این رو، آخرین محصول اپل با 4.15٪ بازده سالانه در مقایسه، بالا به نظر می‌رسد. با این حال، حساب‌های رقیب با بازدهی بالا در بخش دیفای، مانند Compound ،Aave ،Cream ،Nexo و Notional، همچنان نرخ‌های بهره‌ قابل‌توجهی را ارائه می‌کنند.
در واقع، پروتکل‌های دیفای بازدهی را روی استیبل‌کوین‌هایی مانند USDT ،TUSD و USDC ارائه می‌کنند که از نظر عملکردی، معادل نگه ‌داشتن دلار آمریکا در کیف پول رمزارزی است. علی‌رغم نوسانات بالای چنین بازدهی‌هایی، بهره‌ها به طور قابل‌توجهی بالاتر از نرخ استاندارد بانکی ارائه‌شده در ایالات متحده بوده‌اند.
همانطور که مشاغل سنتی شروع به پر کردن خلاء در بخش حساب‌های پس‌انداز می‌کنند، صنعت دیفای ممکن است به زودی در آینده نزدیک با رقابت شدیدی روبه‌رو شود. با این حال، در حال حاضر، دیفای به ارائه بازدهی بالاتر از اپل ادامه می‌دهد و ویژگی جدید اپل، نگرانی بزرگی برای دیفای محسوب نمی‌شود.

منبع

کوین‌گیپ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا