بازی

فیلم Avatar: The Way of Water با پشت سر گذاشتن تایتانیک تبدیل به سومین فیلم پرفروش تاریخ شد

فیلم Avatar: The Way of Water با پشت سر گذاشتن تایتانیک تبدیل به سومین فیلم پرفروش تاریخ شد

جیمز کامرون همان کارگردانی است که اصلی‌ترین رقیبش کسی نیست جز خودش! فروش جدیدترین بلاک‌باستر کامرون یعنی Avatar: The Way of Water که اتفاقا موفق شد تا در مراسم BAFTA 2023 که در روز گذشته برگزار شد جایزه «بهترین جلوه‌های بصری ویژه» را از آن خود کند، حال از فیلم عاشقانه و نمادین تایتانیک (باز هم به کارگردانی کامرون) عبور کرده است. بدین ترتیب آواتار ۲ در حال حاضر سومین فیلم پرفروش تاریخ محسوب می‌شود.

مطلب پیشنهادی:نگاهی به فصل چهارم وست ورلد – یک فضای کاملا تازهبهتر از فصل سوم !
نگاهی به فصل چهارم وست ورلد – یک فضای کاملا تازه

راه آب تاکنون فروشی معادل ۲.۲۴۳ میلیارد دلار را در سرتاسر جهان تجربه کرده است. البته این در حالی است که فروش ۲.۲۴۲ میلیاردی تایتانیک تا به امروز همچنان این رقابت تنگاتنگ و سخت را ادامه می‌دهد. Titanic که برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ اکران شد در هفته‌های گذشته (به‌طور دقیق ۱۰ فوریه) به مناسبت بیست و پنجمین سالگردش مجددا اکران گردید و باری دیگر راهی سینماها شد. از طرفی «آواتار: راه آب» هم تازه جایگاه چهارمین فیلم پرفروش تاریخ را تصاحب کرده و در صدد غارت جایگاه تایتانیک بود. نتیجه هم اینکه اکران مجدد تایتانیک باعث شد تا این دو فیلم به نبرد با یکدیگر بتازند؛ جدالی که در نهایت به پیروز شدن راه آب ختم شد.

فیلم Avatar: The Way of Water با پشت سر گذاشتن تایتانیک تبدیل به سومین فیلم پرفروش تاریخ شد - lastech

با این تفاسیر جیمز کامرون در حال حاضر ۳ فیلم از چهار فیلم پرفروش تاریخ را کارگردانی کرده که امتیاز بسیار ویژه‌ای برای این فیلم‌ساز به شمار می‌رود. این چهار فیلم عبارتند از:

  1. آوتار با فروش ۲.۹ میلیارد دلار
  2. اونجرز اندگیم با فروش ۲.۸ میلیارد دلار
  3. آواتار ۲ با فروش ۲.۲۴۳ میلیارد دلار
  4. تایتانیک با فروش ۲.۲۴۲ میلیارد دلار

رکوردشکنی‌های Avatar: The Way of Water اما به اینجا ختم نمی‌شود. این عنوان با فروش ۶۵۷ میلیون دلاری‌اش در باکس آفیس داخلی از Jurassic World عبور و جایگاه نهمین فیلم پرفروش تاریخ در باکس آفیس داخلی را از آن خود کرد. انتظار می‌رود «راه آب» طی روزهای آینده بتواند تایتانیک (۶۷۱ میلیون دلار) و اونجرز: اینفینیتی وار (۶۷۸ میلیون دلار) را کنار بزند و به هفتمین فیلم پرفروش تاریخ گیشه‌ی داخلی بدل گردد.

راستی Avatar: The Way of Water تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم در تاریخ کشورهای فرانسه، آلمان، اتریش، بلغارستان، جمهوری چک، استونی، مجارستان، لتونی، لبنان، لیتوانی، نروژ، پرتغال، رومانی، اسلوونی، اسلواکی، ترکیه، امارات متحده عربی، کامبوج، مغولستان، نیوزلند، کلمبیا و پورتوریکو هم شده است.

فیلم Avatar: The Way of Water
  • برندگان جوایز فیلم BAFTA 2023 مشخص شدند

متاسفانه هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار نسخه‌‎های خانگی و قابل دانلود فیلم Avatar: The Way of Water منتشر نشده اما احتمال می‌رود حوالی ماه‌های مارس و آپریل (اواسط اسفند تا اواط اردیبهشت) نسخه‌های باکیفیت این فیلم در دسترس قرار بگیرند.

مطلب پیشنهادی:با پرفروش‌ ترین فیلم‌ های ترسناک تاریخ آشنا شویدآثار ترسناکی که در باکس آفیس داخلی خوش درخشیدند
با پرفروش‌ ترین فیلم‌ های ترسناک تاریخ آشنا شوید


بازی دد اسپیس چطور ساخته شد؟

یوبیسافت در E3 2023 یکی از فرنچایزهای نادیده گرفته شده خود را احیا می‌کند - lastech
با کلیک روی تصویر از یوتوب lastech تماشا کنید!

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا