تکنولوژی

بررسی گوشی گلکسی A25 5G سامسونگ: از هرنظر متوسط

بررسی گوشی گلکسی A25 5G سامسونگ: از هرنظر متوسط

سامسونگ در سال‌های اخیر تعداد گوشی‌هایی که در یک سال تولید می‎‌کند را به بیش از 10 مدل رسانده است. گوشی گلکسی A25 یکی از گوشی‌های ارزان‌قیمت و پایین‌رده سامسونگ است که در حال حاضر به‌دلیل قیمت کم، می‌تواند برای بسیاری از کاربران عادی که استفاده حرفه‌ای از گوشی خود ندارند، انتخاب مناسبی باشد. در این مطلب قصد داریم به بررسی گوشی گلکسی A25 بپردازیم. با lastech همراه باشید. 

این گوشی حدود 300 دلار قیمت دارد، اما در ایران با قیمتی پایین‌تر به فروش می‌رسد. این گوشی با توجه به برچسب قیمتی خود، قابلیت‌های زیادی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای مثال یک صفحه نمایش AMOLED ۱۲۰Hz بزرگ و زیبا، یک باتری ۵۰۰۰mAh بزرگ و ۶GB RAM با ۱۲۸GB فضای ذخیره‌سازی ارائه می‌دهد. این مشخصات برای یک گوشی اقتصادی قابل توجه است. 

این گوشی نسبت به Galaxy A15 5G دارای چیپست سریع‌تر و حافظه RAM بیشتر است. A15 به‌دلیل پردازنده ضعیف عملکرد کندی داشت. حالا باید ببینیم که گلکسی A25 نسبت به مدل پایین‌تر خود چه میزان پیشرفتی به نمایش می‌گذارد.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی A25 5G 

گوشی سامسونگ گلکسی A25 از سوی فروشگاه اینترنتی «دارسو» در دسترس lastech قرار گرفته است. دارسو یکی از مجموعه‌های بزرگ فروش انواع گوشی‌های هوشمند، گجت‌های پوشیدنی محسوب می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر از سبد محصولات دارسو، وارد سایت این فروشگاه اینترنتی شوید.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی A25 5G 

در جدول زیر می‌توانید با مشخصات گوشی A25 سامسونگ به‌خوبی آشنا شوید.

نام گوشی گلکسی A25
نمایشگر نمایشگر 6.5 اینچی سوپر امولد با رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل و نرخ رفرش 120 هرتزی با روشنایی 1000 نیت
چیپست Exynos 1280 (5 nm)
حافظه رم 6-8 گیگابایت
حافظه داخلی 128-256 گیگابایت
سیستم‌عامل اندروید ۱۴ و One UI 6
دوربین اصلی دوربین اصلی سه‌گانه شامل دوربین عریض 50 مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی
دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی
باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی 25 وات / عدم پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
وزن 197 گرم
بدنه قاب پشتی و فریم پلاستیکی
قابلیت‌‌های جانبی مجهز به اسپیکر استریو، حسگر اثرانگشت مشترک با دکمه پاور و پشتیبانی از شبکه 5G
قیمت در زمان نگارش مطلب: مدل 128/8 حدود 10 میلیون
طراحی و صفحه نمایش Samsung Galaxy A25 5G

طراحی و صفحه نمایش Samsung Galaxy A25 5G

سامسونگ در سال ۲۰۲۴ برای گوشی‌های خود از لبه‌های صاف استفاده کرده و گوشی Galaxy A25 5G هم در این طراحی جا می‌گیرد. بنابراین زبان طراحی یکسان است، اما از نظر کیفیت ساخت هیچ شباهتی به مدل‌های گران‌قیمت‌تر ندارد.

فریم و قاب پشتی این گوشی از جنس پلاستیک است. همین باعث می‌شود تا در دست حس ارزان بودن داشته باشد، اما از طرف دیگر، نگرانی از بابت شکستن قاب شیشه‌ای گوشی خود نخواهید داشت. حاشیه‌های اطراف نمایشگر گلکسی A25، مخصوصا در بخش پایین بسیار زیاد است و دوربین سلفی نیز در بالای صفحه نمایش درون یک ناچ قطره‌ای قرار گرفته است.

در سمت راست این گوشی دکمه پاور کلیدهای مربوط به تنظیمات صدا دیده می‌شود. این گوشی حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر ندارد و به جای آن این حسگر روی دکمه پاور قرار دارد. سرعت و دقت این حسگر هم به نسبت خوب است.

در پایین گوشی سامسونگ A25، یک پورت شارژ USB-C و یک جک هدست ۳.۵ میلی‌متری نیز وجود دارد. گوشی‌های اقتصادی همچنان از ویژگی جک هدفون بهره می‌برند.

این گوشی در رنگ‌های آبی تیره، آبی روشن و زرد در دسترس است.

محتویات جعبه Galaxy A25 5G شامل یک کابل شارژ، یک دفترچه راهنما و یک سوزن سیم‌کارت می‌شود.

گوشی Galaxy A25 5G

این گوشی بدون شارژر و قاب عرضه شده و سامسونگ همانند سال‌های گذشته از قرار دادن این موارد درون جعبه برای تمامی گوشی‌های خود از اقتصادی تا پرچمدار خودداری کرده است.

یکی از ویژگی‌های خوب این گوشی در این بازه قیمتی نمایشگر آن است. سامسونگ برای گوشی گلکسی A25 یک صفحه نمایش AMOLED با اندازه ۶.۵ اینچی در نظر گرفته که روشنایی آن به ۱۰۰۰ نیت می‌رسد. همچنین نرخ‌ به‌روزرسانی این نمایشگر نیز ۱۲۰Hz است. اما بازتاب نور از روی این صفحه نمایش به نسبت زیاد است. بااین‌حال فقط این را زمانی احساس می‌کنید که زیر نور شدید آفتاب هستید.

دوربین گوشی Galaxy A25 5G

همانطور که در ابتدا اشاره شد، زبان طراحی این گوشی همانند گوشی‌های خانواده S24 سامسونگ هست. همه این گوشی‌ها از پشت یک طراحی مشترک دارند. یعنی طراحی مستطیلی با سه ماژول دوربین مجزا به همراه لوگوی سامسونگ در پایین گوشی باعث می‌شود تا این گوشی‌ها ظاهر بسیار نزدیکی داشته باشند. شما می‌توانید سه لنز دوربین را در قاب پشتی ببینید، اما همانطور که همیشه از یک گوشی‌ اقتصادی انتظار داریم، می‌دانیم که قرار نیست عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشند. 

ما عملکرد دوربین گوشی Samsung Galaxy A25 5G با گرفتن عکس‌هایی در شرایط مختلف به‌طور کامل سنجیدیم. نمونه عکس‌های این گوشی را می‌توانید در ادامه ببینید. 

بررسی گوشی گلکسی A25 5G سامسونگ: از هرنظر متوسط
بررسی گوشی گلکسی A25 5G سامسونگ: از هرنظر متوسط
بررسی گوشی گلکسی A25 5G سامسونگ: از هرنظر متوسط

دوربین اصلی ۵۰MP با لنز f/1.8 است و عملکردی معمولی دارد. تصاویری که با استفاده از دوربین اصلی در نور روز ثبت می‌شود قابل قبول هستند. هرچند پس از ثبت پردازشی که سامسونگ روی عکس‌ها اعمال می‌کند باعث می‌شود عکس‌ها رنگ بیشتری داشته و کمی از واقعیت به دور باشند.

دوربین اولترواید یا فوق‌عریض این گوشی ۸MP است. عکس‌هایی که با این دوربین ثبت می‌کنید با اختلاف زیادی از دوربین اصلی کیفیت پایین‌تری دارند و تنها باید در مواقع خاص از آن استفاده کرد. عکس‌های اولتراواید چه در نور کم و چه در نور روز کمی بی‌رنگ و خاکستری به‌نظر می‌رسند.

بررسی گوشی گلکسی A25 5G سامسونگ: از هرنظر متوسط
بررسی گوشی گلکسی A25 5G سامسونگ: از هرنظر متوسط

در نهایت، دوربین سوم یک دوربین ماکرو ۲MP بی‌ارزش است و تصاویر آن کم‌جزئیات هستند.

در عکس‌های بالا، می‌توانید ببینید که Galaxy A25 5G در نور خوب عکس‌های قابل استفاده‌ای ثبت می‌کند. رنگ‌ها برای یک گوشی سامسونگ معمولی است، اما همانطور که اشاره شد کمی اغراق شده هستند. تعادل رنگ سفید نیز در تصاویر به‌خوبی انجام شده و همین باعث می‌شود تا از عملکرد دوربین اصلی در طول روز راضی باشیم. عکاسی در نور کم و شب نیز نویز به نسبت زیادی دارد و کمی نورها را پخش می‌کند.

بررسی گوشی گلکسی A25 5G سامسونگ: از هرنظر متوسط
بررسی گوشی گلکسی A25 5G سامسونگ: از هرنظر متوسط

دوربین سلفی این گوشی نیز عکس‌های قابل قبولی ثبت می‌کند و حالت پرتره با آنکه سوژه را به‌خوبی از پس‌زمینه جدا نمی‌کند، اما عملکرد قابل‌قبولی دارد.

دوربین سلفی گوشی Galaxy A25 5G

کیفیت ویدیو

شما می‌توانید با استفاده از گوشی Galaxy A25 5G فیلم‌برداری ۴K انجام دهید، اما احتمالا از نتیجه آن راضی نخواهید بود. با این‌حال ویدیویی که با رزولوشن ۱۰۸۰p گرفته می‌شود نتیجه بسیار بهتری دارد. 

عملکرد سخت‌افزار و بنچمارک‌های Samsung Galaxy A25 5G

سخت افزار گوشی Galaxy A25 5G

گوشی Galaxy A25 5G چیپست Exynos 1280 دارد و نسخه پایه آن از ۶GB RAM بهره می‌برد. هرچند مدلی که ما در lastech برای بررسی داریم نسخه رم 8 گیگابایت است.  

گوشی‌های ارزان‌ قیمت معمولا پردازنده‌ای ضعیف‌تر دارند، با این حال تراشه قرار گرفته در A25 به‌خوبی از پس کارهای روزمره و حتی بازی سبک برمی‌آید. 

نام گوشی Antutu 9 GeekBench 6
Multi-Core
PCMark
Work 3.0
3DMark
WL
3DMark
WLE
سامسونگ A25 443234 2098 12882 2335 630

شما همچنین می‌توانید برخی بازی‌ها را روی آن اجرا کنید، از جمله بازی‌های محبوب مانند پابجی و کال آو دیوتی در این گوشی قابل اجرا هستند، هرچند که فریم‌ریت بالایی در اختیار کاربران قرار نمی‌دهند.

از نظر فضای ذخیره‌سازی نیز باید اشاره کنیم که نسخه ۱۲۸GB و یک نسخه ۲۵۶GB وجود دارد. این گوشی همچنین از کارت microSD برای ارتقای فضای ذخیره‌سازی پشتیبانی می‌کند.

نرم‌افزار و رابط کاربری Samsung Galaxy A25 5G

در بخش نرم‌افزار باید اشاره کنیم که Galaxy A25 5G با اندروید ۱۴ و One UI ۶٫۰ عرضه شده است. هرچند پس از راه‌اندازی گوشی می‌توانید آن را به نسخه جدیدتر آپدیت کنید. 

سامسونگ درباره پشتیبانی‌های این گوشی گفته که  Galaxy A25 5G چهار سال از بروزرسانی‌های سیستم عامل اصلی و پنج سال از به‌روزرسانی‌های امنیتی پشتیبانی خواهد کرد. این برای یک گوشی اقتصادی عالی است.

عملکرد باتری گوشی Samsung Galaxy A25

مانند سایر گوشی‌های مجموعه Galaxy A و همچنین اکثر گوشی‌های اندرویدی دیگر سامسونگ  Galaxy A25 5G باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد. این اندازه باتری کاملاً مناسب است و تضمین می‌کند که با استفاده واقعی در طول یک روز، هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود.

ما بنچمارک باتری را برای این گوشی اجرا کردیم و نتیجه را می‌توانید در ادامه ببنید. 

شما در این گوشی سرعت شارژ ۲۵ واتی دریافت می‌کنید، که در زمین گوشی‌های اقتصادی قابل قبول است.

همچنین سرعت شارژ را با استفاده از یک شارژر ۲۵ واتی سامسونگ تست کردیم و اندازه‌گیری کردیم که شارژ از ۱٪ تا ۱۰۰٪ به اندازه ۱ ساعت و ۲۱ دقیقه به طور می‌انجامد. لازم به ذکر است که این گوشی از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند. 

بررسی گوشی گلکسی A25 5G سامسونگ: از هرنظر متوسط

کیفیت صدای گوشی Galaxy A25

گلکسی A25 با دو اسپیکر استریو عرضه شده است. درحالی که مدل پایین‌تر یعنی A15 تنها یک اسپیکر استریو دارد. کیفیت صدا هم در مدل A25 بهتر است. شما همچنین جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری را در پایین دستگاه دریافت خواهید کرد. بنابراین می‌توانید هدفون سیمی را وصل کرده و نگران شارژ کردن هدست‌های بی‌سیم نباشید.

جمع‌بندی از بررسی گوشی گلکسی A25

با انتهای بررسی گوشی گلکسی A25 رسیدیم. این گوشی شاید یک مدل هیجان‌انگیز که از متریال با کیفیت در تولید خود استفاده کرده، نباشد، اما به اندازه برچسب قیمتی خود، قابلیت‌های ضروری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید یک گوشی سامسونگ داشته باشید و از رابط کاربری آن لذت ببرید، این مدل قطعاً یک گوشی با قیمت مناسب است.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا