بازی

فروش Avatar: The Way of the Water در باکس آفیس جهانی از ۱.۳ میلیارد دلار گذشت

فروش Avatar: The Way of the Water در باکس آفیس جهانی از ۱.۳ میلیارد دلار گذشت

Avatar: The Way of the Water سال جدید را با موفقیت در باکس آفیس آغاز کرده است. فیلم آواتار ۲ پس از رسیدن به مرز یک میلیارد دلاری طی چند روز اخیر، اکنون فروش آن در سطح جهانی به ۱.۳۷ میلیارد دلار رسیده است و در مسیر فروش ۱.۴ میلیارد دلاری قرار گرفت. در حال حاضر پیش بینی می‌شود که فروش آن با مجموع نهایی بین ۱.۶ تا ۱.۹ میلیارد دلار به پایان برسد.

با این وجود، فروش Avatar: The Way of the Water تاکنون از فیلم‌های پرفروش دیگر سال گذشته مانند Jurassic World: Dominion (یک میلیارد دلار)، Doctor Strange in the Multiverse of Madness (۹۵۵ میلیون دلار)، Minions: The Rise of Gru (با فروش ۹۳۳ میلیون دلار) و Black Panther: Wakanda Forever (با فروش ۸۲۰ میلیون دلاری) عبور کرده است.

مطلب پیشنهادی:چگونه «لورنس عربستان» بر «آواتار» تأثیر گذاشتماجرای پاندورا و شباهت‌هایش به صحرای سوزان
چگونه «لورنس عربستان» بر «آواتار» تأثیر گذاشت

تنها Top Gun: Maverick با بازی تام کروز که ۱.۴۹ میلیارد دلار فروش داشته، وضعیت بهتری نسبت به فیلم جدید آواتار دارد و جایگاه اول خود را حفظ کرده است.

Avatar: The Way of the Water

از نظر فروش داخلی، Way of the Water در آخر هفته افتتاحیه خود، با فروش ۱۳۴ میلیون دلار از نسخه قبلی خود که سال ۲۰۰۹ اکران شده بود و موفق شده بود بیش از ۷۷ میلیون دلار درآمد داشته باشد، پیشی گرفت. با این حال، فیلم آواتار جدید هنوز فرصت بسیار زیادی دارد تا رکورد خود را بهبود بخشد.

در آخر هفته گذشته، فروش داخلی Avatar: The Way of the Water با رشد ۲ درصدی به ۶۳.۴ میلیون دلار رسیده است. مجموع فروش داخلی فعلی آن نیز ۴۲۰ میلیون دلار است.

فیلم اول ثبات بیشتری در فروش داشت و همچنین چندین بار در سینماها اکران مجدد شد. به این ترتیب توانست ۲.۹ میلیارد دلار در سطح جهانی به دست بیاورد.

Way of the Water بینندگان را بیش از یک دهه پس از رویدادهای فیلم اول به پاندورا بازمی‌گرداند و یک بار دیگر، ماجراهای خانواده جیک سالی (سم ورثینگتون)، نیتری (زوئی سالدانیا) را شرح می‌دهد. کارگردانی این فیلم بر عهده جیمز کامرون بوده که با «ریک یافا» و «آماندا سیلور» نویسندگی را برعهده داشته است.

مطلب پیشنهادی:با پرفروش‌ ترین فیلم‌ های ترسناک تاریخ آشنا شویدآثار ترسناکی که در باکس آفیس داخلی خوش درخشیدند
با پرفروش‌ ترین فیلم‌ های ترسناک تاریخ آشنا شوید


چرا فورتزا بهترین فرانچایز تاریخ ریسینگ است؟

تماشا از یوتیوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا