رمز ارز

فروش ۳ هزار اتریوم توسط خالق آن! شایعه یا واقعیت؟!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به نظر می‌رسد که ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، به تازگی حدود ۳ هزار اتریوم (ETH) را فروخته که با توجه به زمان انجام معامله، نگرانی‌هایی را در بین سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است.
طبق گزارش‌ها، این مقدار اتریوم کمتر از ۲۴ ساعت پس از اعلام ورشکستگی صرافی FTX، از طریق نسخه سوم صرافی یونی‌سواپ و طی سه تراکنش مختلف، با استیبل کوین یواس‌دی کوین (USDC) معامله شده است. اما علت آن چیست؟
برخی افراد ادعا می‌کنند که بوترین متوجه شده که یک فروش عظیم در راه است – به دلیل تشدید وضعیت FTX و مشکلات نقدینگی مربوط به Crypto.com و Gate.io – و ادعا می‌کنند که او به دنبال نقد کردن چند دارایی قبل از تحقق این فروش، بوده است. در مقابل، برخی دیگر معتقدند که این تراکنش‌ها با مسائل جاری پیرامون فضای کریپتو مرتبط نبوده‌اند، به ویژه با توجه به مقدار مربوطه؛ زیرا اگر او دچار FUD (ترس، عدم قطعیت و ابهام) می‌شد، توکن‌های بیشتری را می‌فروخت. در همین حال، ایوان ون نس (Evan Van Ness)، یک توسعه‌دهنده برجسته در جامعه اتریوم، اعلام کرده که بوترین به او گفته است که کیف پول مورد نظر متعلق به او نیست.
اگرچه در میان این گمانه‌زنی‌های متناقض، هیچ چیزی فعلا قطعی نیست، با این حال، این یک واقعیت غیرقابل انکار است که به دلیل تحولات چند روز گذشته، اعتماد سرمایه‌گذاران به صرافی‌های متمرکز (CEX) کاهش یافته است. داده‌های شرکت CryptoQuant نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاران حدود ۸٫۲ میلیارد دلار – ۳٫۷ میلیارد دلار بیت کوین، ۲٫۵ میلیارد دلار اتریوم، و بیش از ۲ میلیارد دلار استیبل کوین – را در یک هفته از صرافی‌های متمرکز خارج کرده‌اند و در همان زمان، حجم معاملات در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) به ویژه در یونی‌سواپ، افزایش یافته است.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع کریپتو بیسیک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا