شبكه اجتماعی

برچسب “رسمی” برای برخی اکانت‌های توییتر

استر کرافورد، مدیر محصولات مرحله اولیه توییتر اعلام کرد محصول اشتراکی “توییتر بلو” که با هزینه ماهانه هشت دلار، به کاربران پولی اجازه می‌دهد تیک آبی هم مقابل نامشان داشته باشند، هویت کاربران را بررسی نخواهد کرد.

به گزارش lastech از ایسنا، عدم احراز هویت احتمالا نگرانی‌هایی را نسبت به احتمال جعل هویت چهره‌های سرشناس ایجاد می‌کند. یوئل روث، مدیر ایمنی و یکپارچگی توییتر در توییتی نوشت: این نگرانی‌ها باعث شده است توییتر راه‌اندازی نسخه جدید “توییتر بلو” را به بعد از انتخابات میان دوره‌ای آمریکا موکول کند.

به گفته منابع آگاه و محققان، حساب‌های جعلی مقامات دولتی، مشکل مکرر برای توییتر در سطح جهانی بوده است.

کرافورد گفت: همه حساب‌های توییتر که پیش از این با تیک آبی، تائید هویت شده بودند، برچسب “رسمی” را دریافت نخواهند کرد و این برچسب، برای فروش موجود نیست. حساب‌هایی که برچسب رسمی دریافت می‌کنند، شامل حساب‌های دولت‌ها، شرکت‌های تجاری، شرکای تجاری، منابع رسانه‌ای بزرگ، ناشران و بعضی از شخصیت‌های عمومی دیگر هستند.

جیسون گلدمن، عضو سابق هیات مدیره توییتر که در سال‌های نخست این شرکت به عنوان مدیر محصول فعالیت داشت، اظهار کرد: معرفی برچسب جدید به همراه علامت تیک آبی، سیستم سردرگم‌کننده‌ای را ایجاد می‌کند که در آن بعضی از حساب‌هایی که قبلا احراز هویت شده بودند، رسمی به نظر خواهند رسید. این یک دردسر تمام عیار است.

یک منبع آگاه به رویترز گفت: برچسب “رسمی” پس از فشار مدیران سیاست توییتر عرضه می شود که نگران بودند مقامات دولتی سراسر جهان تمایلی به پرداخت پول برای دریافت تیک آبی نداشته باشند.

توییتر که بسیاری از اعضای تیم ارتباطی خود را از دست داده است، در این باره اظهارنظر نکرد.

بر اساس گزارش رویترز، کرافورد اعلام کرد توییتر به تجربه راه‌های متمایز کردن نوع حساب، ادامه خواهد داد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا