بازی

فروش جهانی فیلم Top Gun: Maverick از مرز ۱.۳ میلیارد دلار عبور کرد

فروش جهانی فیلم Top Gun: Maverick از مرز ۱.۳ میلیارد دلار عبور کرد

در حالی که فیلم موفق Top Gun: Maverick در دهمین هفته اکران خود قرار دارد، همچنان در زمینه فروش باکس آفیس به پرواز خود ادامه می‌دهد.

قسمت دوم تاپ گان ۱۳.۸ میلیون دلار دیگر در سطح جهانی به دست آورد تا مجموعاً ۶۷۱ میلیون دلار در بازارهای بین‌المللی کسب کرده باشد. از نظر فروش داخلی آمریکا نیز ۸.۲ میلیون دلار اضافه کرد تا مجموع آن به ۶۵۰.۱ میلیون دلار برسد و یکی از بهترین اکران‌های تاریخ نام بگیرد.

مطلب پیشنهادی:10 فیلم برتر سال 2021 از نگاه مجله معتبر کایه دو سینمااز وس اندرسن تا پل ورهوفن، آثاری خارج از سینمای جریان اصلی
10 فیلم برتر سال 2021 از نگاه مجله معتبر کایه دو سینما

در سطح بین المللی، Top Gun: Maverick در ششمین آخر هفته اکران خود در کره جنوبی ۲.۹ میلیون دلار دیگر به دست آورد که ۳۲ درصد کمتر از آخر هفته قبل است و مجموع فروش این فیلم در باکس آفیس کره اکنون به ۵۷.۸ میلیون دلار رسیده است.

در ژاپن این فیلم در دهمین آخر هفته ۱.۶ میلیون دلار فروش داشت و مجموعاً ۷۵.۹ میلیون دلار فروخت. عملکرد این فیلم در تایوان با کاهش ۲۸ درصدی با ۴۰۰ هزار دلار، به مجموع ۲۲.۹ میلیون دلار رسید. بریتانیا در این آخر هفته ۱.۲ میلیون دلار به باکس آفیس فیلم اضافه کرد و تنها با ۶ درصد کاهش نسبت به هفته گذشته به ۹۴.۴ میلیون دلار رسید.

این فیلم با افت ۱۴ درصدی در فرانسه با ۹۹۰ هزار دلار به فروش ۵۰ میلیون دلاری خود افزود. در آلمان، این فیلم ۸۹۰ هزار دلار فروش کرد و در مجموع به ۳۱.۴ میلیون دلار رسید. این فیلم برابر با عملکرد خود در هفته گذشته، ۳۶۰ هزار دلار دیگر در هلند با مجموع ۱۱.۱ میلیون دلار به دست آورد.

در عربستان سعودی، این فیلم همچنان عالی عمل می‌کند زیرا فروش باکس آفیس محلی نسبت به هفته گذشته ۱۰ درصد افزایش یافت و با ۵۸۰ هزار دلار اضافی به مجموع ۲۰.۱ میلیون دلار رسید. در نهایت استرالیا ۸۷۵ هزار دلار به مجموع ۶۰ میلیون دلار در باکس آفیس محلی خود اضافه کرده است.

Top Gun: Maverick

Top Gun: Maverick ثابت کرد زمانی که دنباله‌ای به درستی ساخته شود، می‌تواند به موفقیتی بزرگ دست پیدا کند. به غیر از کروز که نقش خود را در فیلم اصلی به عنوان پیت «ماوریک» میچل تکرار می‌کند، ماوریک همچنین دارای ستارگانی از جمله وال کیلمر، جنیفر کانلی، جان هم و مایلز تلر است. کارگردانی این فیلم بر عهده جوزف کوسینسکی بوده است.

این فیلم نه‌ تنها در گیشه عملکرد درخشانی داشته، بلکه نقدهای بسیار مثبتی هم دریافت کرده است. این فیلم در حال حاضر امتیاز ۹۷٪ (منتقدان) و ۹۹٪ (تماشاگران) را در راتن تومیتوز دارد.

مطلب پیشنهادی:با ۱۵ فیلم حادثه‌ای برتر تاریخ آشنا شویدنمایش قتل عام سینمایی در بهترین حالت خود
با ۱۵ فیلم حادثه‌ای برتر تاریخ آشنا شوید


رازهای پنهانی درباره‌ی جهان برکینگ بد که احتمالاً نمی‌دانید

تماشا با بالاترین کیفیت در یوتیوب lastech سینما

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا