عمومی

مدیرعامل اسن‍پ‌گروسری: بعد از کرونا از ۱۰ سفارش به ۱۰۰ هزار سفارش روزانه رسیدیم

مدیرعامل اسن‍پ‌گروسری: بعد از کرونا از ۱۰ سفارش به ۱۰۰ هزار سفارش روزانه رسیدیم

تحولی که بعد از همه‌گیری کرونا در خرید آنلاین به‌وجود آمد، در مواردی برگشت‌ناپذیر بوده است. چنان که طبق گفته‌ی مدیرعامل «اسنپ‌‌گروسری» بعد از شیوع این ویروس و افزایش خریدهای آنلاین، میزان سفارش فضای سوپرمارکت آنلاین از ۱۰ سفارش به ۱۰۰ هزار سفارش روزانه رسید و رفتار خرید متحول شد.

رامین لایقی در بخش «ایستگاه آینده» رویداد اینوتکس درباره این تجربه گفت: «پاندمی کرونا فرهنگ خرید آنلاین از سوپرمارکت را متحول کرد. ما در آن دوران برای تطبیق با شرایط فشار مضاعفی تجربه کردیم، به‌طوری که در طول ۲ هفته با حدود ۲ هزار نفر مصاحبه کردیم. در نهایت کرونا تنها تغییری بود که تاثیری برگشت‌ناپذیر در صنعت خرده‌فروشی آنلاین داشت، به طوری‌که همچنان شاهد گسترش مشتاقان خرید آنلاین از سوپرمارکت هستیم.»

اسنپ‌گروسری در واقع ترکیب اسنپ‌مارکت و اسنپ‌اکسپرس است اما باید بدانیم که این دو ماهیت و عملکردی متفاوت دارند. اگر بخواهم واقع‌بین باشن باید بگویم که ما در صنعت خرده‌فروشی با یکسری از جاهای دنیا متفاوتیم و با بخش‌های دیگر نقاط مشترک داریم‌. چراکه شرکت‌های دنیا اکثرا به یک جهت از صنعت خرده‌فروشی می‌روند، در صورتی‌که این حوزه ماهیت‌ها و سرویس‌های متعددی دارد که باید به‌صورت جداگانه به ارائه خدمات بپردازند.

– رامین لایقی، مدیرعامل اسنپ‌گروسری

لایقی تلاش برای فعالیت آنلاین سوپرمارکت‌ها را اینطور شرح داد: «زمانی‌که برای همکاری به اولین سوپر مارکت مراجعه کردیم، خیلی مشتاق نبود اما امروز شاهد حضور جمع کثیری از سوپرمارکت‌ها در فضای خرده‌فروشی آنلاین هستیم به‌طوری که اغلب آنان بخش آنلاین را بخش اصلی و جدایی‌ناپذیر از کسب‌وکار خود می‌دانند و این موضوع با آن اتهامی که از ابتدا به پلتفرم‌های آنلاین برای از بین بردن کسب‌وکارهای کوچیک بود به طور کامل در تضاد است.»

به گفته‌ی او اسنپ مارکت زیرساخت پیچیده‌ای دارد: «کمپانی‌های معدودی در دنیا می‌توانند از فروشگاهی که فروش آفلاین دارد دو هزار سفارش بگیرد. مدعی هستم در دنیا انجام این کار بسیار سخت است. اما خوشبختانه در این روند سوپر مارکت‌ها متوجه شده‌اند که باید به فضای آنلاین ملحق شوند و جدا از یک لجستیک ساده، دانش زیادی نیز به این سوپر مارکت‌ها اضافه شده است و ساخت برند برای آنها جذاب شده است».

مدیرعامل «اسنپ ‌گروسری» با اشاره به وضعیت ملتهم اقتصادی آینده خرده‌فروشی را مبهم دانست و گفت: «به‌نظرم آینده مشخصی را برای صنعت خرده‌فروشی متصور بود. به دلیل اینکه شرایط اقتصادی ملتهبی در کشور جریان دارد. اما چیزی که واضح است آن است که ما تنها پلتفرم FMCG ایران هستیم و تصمیم داریم یکسری اقدامات را انجام دهیم که سایرکشورها از ما الگوبرداری کنند. امیدواریم در سال آینده درصد رشد چشمگیری نسبت به سال گذشته داشته باشیم.»

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا