عمومی

کافه ارز | چطور در تهران وقت سفارت بگیریم؟

کافه ارز | چطور در تهران وقت سفارت بگیریم؟

یکی از مهم‌ترین مراحل دریافت ویزا و اجازه ورود به یک کشور خارجی، گرفتن وقت سفارت است که ممکن است در آن باید با فرد متقاضی مصاحبه شود. اگر شما هم قصد تعیین وقت مصاحبه با سفارت‌های کشورهای خارجی را دارید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، این مطلب خیلی برایتان کاربردی خواهد بود.

نحوه گرفتن وقت مصاحبه از سفارت

پرداخت تعیین وقت سفارت از مهم‌ترین مراحل در فرآیند اخذ ویزا به شمار می‌رود که در طی آن فرد متقاضی برای مصاحبه به داخل سفارت کشور مورد نظر در تهران دعوت می‌شود. برخی از کشورها راحت‌تر وقت مصاحبه می‌دهند و گرفتن وقت از برخی از سفارت‌ها زمان‌ بیشتری از شما می‌گیرد.

پس از اقدام به گرفتن ویزا و سفر به یک کشور خارجی باید یک وقت مصاحبه با سفارت آن در داخل یا خارج از کشور را ترتیب دهید. شما برای این کار باید برنامه‌ریزی کنید تا مبادا زمان آن بگذرد. به طور کلی، دو روش برای گرفتن وقت مصاحبه از سفارت وجود دارد. در گزینه اول باید به صورت مستقیم این وقت مصاحبه را از سفارت بگیرید یا این که از طریق واسطه‌ها برای آن اقدام کنید. در ادامه نحوه تعیین وقت مصاحبه از برخی از مهم‌ترین سفارت‌ها و روش پرداخت هزینه آن را توضیح می‌دهیم.

چگونه از سفارت آلمان وقت بگیریم؟

سفارت آلمان یکی از شلوغ‌ترین سفارت‌ها در میان کشورهای اروپایی است که متقاضیان ایرانی برای دریافت ویزا و سفر به آن اقدام می‌کنند. برای گرفتن وقت سفارت آلمان می‌توانید از طریق سایت سفارت اقدام کرده و به صورت آنلاین وقت خود را تعیین کنید. تعیین وقت سفارت آلمان فقط برای ارائه اطلاعات بیومتریک است و شما نیازی به مصاحبه با افسر سفارت نخواهید داشت.

برای دریافت ویزای دانشجویی، گردشگری و کاری باید به سایت ویزا متریک مراجعه کنید. سپس با پرداخت هزینه نقدی می‌توانید وقت سفارت آلمان را دریافت کنید. توجه داشته باشید که وقت سفارت آلمان به سرعت پر می‌شود، پس بهتر است برای آن برنامه‌ریزی درستی ترتیب دهید.

چطور از سفارت فرانسه وقت بگیریم؟

برای گرفتن وقت سفارت فرانسه باید ابتدا به صورت آنلاین فرم درخواست ویزا را پر کرده و سپس اقدام به رزرو وقت سفارت کنید. درخواست ویزای ملی و اقامت بلند مدت مصاحبه دارد اما دریافت ویزای توریستی نیازی به مصاحبه نیست و تعیین وقت تنها برای ارائه مدارک و ثبت اطلاعات بیومتریک است. برای گرفتن وقت سفارت برای ویزای توریستی باید ابتدا وارد سایت vfs فرانسه شده و با ساخت حساب کاربری، وقت را رزرو کنید.

در زمان ثبت‌ درخواست 1 میلیون تومان از متقاضی دریافت می‌شود که در روز ملاقات حضوری به حساب وی بازگردانده می‌شود. البته، در زمان مراجعه حضوری به دفتر VFS Global مبلغ 120 یورو به صورت نقدی از شما دریافت می‌شود که این مبلغ برگشت‌ناپذیر است.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا