رمز ارز

علت ارزان شدن تراکنش‌های بیت کوین چیست؟

زمان مطالعه: دقیقه

میانگین کارمزد تراکنش‌ها در شبکه بلاکچین بیت کوین (BTC) برای اولین بار در بیش از دو سال گذشته به کمتر از ۱ دلار کاهش یافته است. این موضوع، باعث شده که ادعاهای مربوط به تبدیل شبکه بیت کوین به یک سیستم مالی پایدار، بیش از پیش تقویت شود.
کارمزدهای بالای تراکنش‌ها در شبکه‌های بلاکچینی، مشکل بزرگی برای کاربران به شمار می‌رود، به ویژه هنگام انجام تراکنش‌های با ارزش پایین. به عنوان مثال، کارمزد تراکنش‌ها در بلاکچین اتریوم (ETH) تاکنون چندین بار به طور سرسام‌آوری افزایش یافته و باعث ایجاد استرس در کاربران عمومی شده است.
به گفته کارشناسان، ارتقای به موقع اکوسیستم بیت کوین، از جمله شبکه لایتنینگ و تپ روت (Taproot)، تضمین‌کننده ارزان‌تر شدن و همچنین، سریع‌تر شدن تراکنش‌های این شبکه در طول زمان بوده است. علاوه بر این‌ها، کاهش کارمزد تراکنش‎ها در شبکه بیت کوین را می‌توان به عوامل دیگری مانند کاهش قیمت‌ها در بازار و کاهش سختی استخراج نیز نسبت داد.
بر اساس داده‌های جدید منتشرشده، میانگین کارمزد تراکنش‌ها در شبکه بیت کوین در تاریخ ۲۲ آگوست به ۰٫۸۲۵ دلار کاهش یافته است، رقمی که آخرین بار در ۱۳ ژوئن سال ۲۰۲۰ مشاهده شده بود.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا