رمز ارز

حمله «پدرخوانده» به ارزهای دیجیتال!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اداره نظارت مالی فدرال آلمان (BaFin) روز دوشنبه در مورد بدافزاری به نام «پدرخوانده» هشداری صادر کرد. این بدافزار، نسخه‌ای جعلی از صفحه ورود به سیستم بانکی یا رمزنگاری را برای تصاحب اطلاعات کاربر و سرقت وجوه تولید می‌کند.
طبق گفته مقامات مالی آلمان، این بدافزار حدود 400 اپلیکیشن بانکی و رمزنگاری، از جمله برنامه‌های اپراتورهای آلمانی را هدف قرار داده و در حالت سرقت و سوءاستفاده از دارایی این اشخاص است.
اداره نظارت مالی فدرال آلمان (BaFin) ادعا کرد که مشخص نیست این بدافزار چگونه دستگاه‌های وب را آلوده می‌کند، اما پس از ورود به آن، وب‌سایت‌های جعلی برنامه‌های بانکی و رمزنگاری معروف را نمایش می‌دهد.
این بدافزار همچنین اعلان‌های فشاری را برای درخواست کدهای احراز هویت دو مرحله‌ای به دستگاه کاربر ارسال می‌کند. احراز هویت دو مرحله‌ای یک سیستم امنیتی است که برای دسترسی به یک حساب کاربری به دو شکل مجزا از شناسایی نیاز دارد.

این نهاد مالی آلمان گفت:

با این داده‌ها، مجرمان سایبری ممکن است بتوانند به حساب‌ها‌ و کیف پول‌های مصرف‌کنندگان دسترسی پیدا کنند.

به گفته شرکت تحلیل بلاک چین Chainalysis مستقر در ایالات متحده، سرقت ارزهای دیجیتال در سال 2021 به 3.2 میلیارد دلار افزایش یافت که 516 درصد نسبت به سال 2020 افزایش داشت.
هشدارهای بدافزار پدرخوانده برای اولین بار در ماه دسامبر به صورت آنلاین ظاهر شد و گزارش‌های اولیه حاکی از آن بود که این بدافزار دستگاه‌های اندرویدی را در حداقل 16 کشور هدف قرار داده است.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا