رمز ارز

طرح جدید صرافی هک‌شده وزیر‌ایکس برای بازیابی دارایی‌های سرقتی!

طرح جدید صرافی هک‌شده وزیر‌ایکس برای بازیابی دارایی‌های سرقتی!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

صرافی هندی وزیر‌ایکس (WazirX) در پاسخ به یک حمله سایبری گسترده، یک طرح پاداش‌دهی را برای مسدود کردن و بازیابی دارایی‌های سرقت‌شده، راه‌اندازی کرده است.

این صرافی طی پستی در توییتر، اقدامات فوری خود در قبال این حمله را تشریح کرد که از جمله آنها، گزارش واقعه به پلیس، سازمان اطلاعات مالی (FIU) و سازمان مقابله با تهدیدات سایبری هند (CERT-In) بوده است.

علاوه بر این، نیشال شتی (Nischal Shetty)، یکی از بنیانگذاران وزیر‌ایکس عنوان کرد که این صرافی در حال تماس با بیش از ۵۰۰ صرافی برای مسدود کردن آدرس‌های شناسایی‌شده مرتبط با وجوه دزدیده‌شده است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

به گفته شتی، تیم وزیر‌ایکس در حال آماده‌سازی یک طرح پاداش‌دهی برای تشویق افراد و نهادها جهت کمک به مسدود کردن یا بازیابی دارایی‌های سرقت‌شده است که بخشی از استراتژی آنها برای ردیابی وجوه محسوب می‌شود.

این تیم همچنین در حال مذاکره با چندین گروه متخصص در ردیابی تراکنش‌های ارز دیجیتال، جهت ارائه نظارت و پشتیبانی مستمر طی طول فرآيند بازیابی وجوه است.

شتی خاطرنشان کرد که تیم این صرافی هم‌اکنون در حال تجزیه و تحلیل داده‌ها به منظور درک میزان خسارت ناشی از حمله است. این تجزیه و تحلیل برای تدوین یک برنامه بازیابی مؤثر، اهمیت زیادی دارد.

وزیر‌ایکس علاوه بر تلاش‌های تیم داخلی خود، با کارشناسان امنیتی و سازمان‌های مجری قانون برای شناسایی و دستگیری عاملان این حمله همکاری خواهد کرد.

در پی این حمله، ۲۳۵ میلیون دلار از وجوه صرافی از دست رفت که دومین هک بزرگ یک صرافی متمرکز در سال ۲۰۲۴ محسوب می‌‌شود. بزرگ‌ترین هک در حال حاضر، سرقت ۳۰۵ میلیون دلاری از صرافی دی‌ام‌ام (DMM) در تاریخ ۳۱ می است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا