بازی

از فورتنایت به خاطر اعتیادآور بودن شکایت شده است

از فورتنایت به خاطر اعتیادآور بودن شکایت شده است

اعتیاد به بازی های ویدئویی یک موضوع بسیار مهم مسحوب می‌‌شود و اکنون از فورتنایت (Fortnite) به همین خاطر شکایت صورت گرفته است. 

Fortnite یکی از محبوب‌ترین بازی‌های چند سال اخیر است که گروهی آن را اعتیادآور می‌دانند. در این شکایت ادعا شده که اپیک گیمز از افرادی متخصص با هدف ساخت یک بازی اعتیادآور استفاده کرده است. در این شکایت اشاره شده که میزان اعتیاد و ضرر فورتنایت نیز برای بازیکنان توضیح داده نمی‌شود.

مطلب پیشنهادی:۲۰ ترفند ساده برای تازه‌کارها در فورتنایتفورتنایت را قورت بده!
۲۰ ترفند ساده برای تازه‌کارها در فورتنایت

این دعوای حقوقی دسته جمعی ابتدا در سال ۲۰۱۹ ثبت شد و طبق گزارش‌ها سیلوین لوسیه (Sylvain Lussier)، قاضی دادگاه عالی کبک، در روز چهارشنبه مجوز آن را صادر کرد. در این شکایت ادعا شده که اعتیاد به بازی‌های ویدئویی می‌تواند تاثیرات مخرب زیادی به قشر پیش پیشانی مغز انسان داشته باشد. 

همچنین در ادامه به سازمان بهداشت جهانی اشاره شد که “اختلال بازی” را به عنوان یک بیماری به رسمیت می‌شناسد. نکته عجیب و جالب این است که با استفاده از مقالات دیگری بازی فورتنایت با هروئین مقایسه شده است. سایت پی‌سی گیمر همچنین سریع با اپیک گیمز تماس گرفت تا واکنش آن‌ها نسبت به این شکایت را بداند. 

فورتنایت

اپیک گیمز اعلام کرد که از ویژگی‌های نظارت والدین پیشرو در صنعت استفاده می‌کند تا والدین را قادر سازد بر تجربه دیجیتالی فرزند خود نظارت داشته باشند. والدین می‌توانند گزارش‌هایی را دریافت کنند که مدت زمان بازی فرزندشان را در هفته ردیابی می‌کند و همچنین قبل از خرید به اجازه والدین نیز نیاز هست.

فورتنایت همچنین به طور پیش فرض یک محدودیت هزینه روزانه برای بازیکنان زیر ۱۳ سال اضافه کرده است. اپیک گیمز باور دارد که مدارک لازم برای پیروزی در این دادگاه را دارد و پا پس نمی‌کشد.

مطلب پیشنهادی:موتور گرافیکی آنریل انجین 5 چگونه آینده صنعت بازی را تغییر می‌دهد؟تو حقیقتی یا رویا؟!
موتور گرافیکی آنریل انجین 5 چگونه آینده صنعت بازی را تغییر می‌دهد؟


بازی های ویدیویی چه نقشی در تربیت بچه‌ها دارند؟

تماشای ویدیو از یوتوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا