رمز ارز

صعود اتریوم به اوج ۷ ماهه! آیا این رشد قیمتی ادامه‌دار است؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

طبق بررسی‌های رمزارز نیوز، قیمت اتریوم (ETH)، آلت کوین برتر بازار، برای اولین بار در ۷ ماه گذشته، از مقاومت ۱،۹۰۰ دلاری فراتر رفته است. داده‌های وبسایت کوین مارکت کپ نشان می‌دهند آخرین باری که قیمت اتریوم بیشتر از ۱،۹۰۰ دلار بود، به ۱۶ آگوست سال ۲۰۲۲ برمی‌گردد.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!

نوشته های مشابه


ثبت نام

بر اساس داده‌های بازار، اتریوم در حال حاضر در محدوده قیمتی ۱،۹۱۰ دلار معامله می‌شود و بیش از ۵ درصد نسبت به ۲۴ ساعت گذشته رشد دارد. این رشد قیمتی در حالی رخ داده که تنها یک هفته به فعال شدن گزینه برداشت ETHهای استیک‌شده در شبکه باقی مانده است.

صعود اتریوم به اوج ۷ ماهه! آیا این رشد قیمتی ادامه‌دار است؟

به گزارش سایت کوین تلگراف، با اجرای هارد فورک شانگهای اتریوم که برای ۱۲ آوریل برنامه‌ریزی شده، قرار است طرح بهبود EIP-4895 در شبکه پیاده‌سازی شود، طرحی که به اعتبارسنج‌ها و استیک‌کنندگان اجازه می‌دهد تا ETHهای استیک‌شده خود را از بیکن چِین برداشت کنند. علاوه بر این، طرح‌های دیگری هم وجود دارند که هدفشان، کمک به افزایش سرعت معاملات در عین کاهش هزینه‌های معامله است.

در همین حال، با توجه به این موضوع که انتظار می‌رود فدرال رزرو تلاش‌های سختگیرانه خود برای افزایش نرخ بهره را کاهش دهد (با توجه به بحران بانکی موجود) و همچنین، از آنجایی با ارتقای بعدی شبکه، فرایند استیکینگ اتریوم انعطاف‌پذیرتر خواهد شد، پیش‌بینی می‌شود که رشد قیمتی اخیر همچنان ادامه یابد.

در حالی که قیمت بیت کوین هم در روزهای اخیر افزایش یافته، جفت ارز معاملاتی ETH/BTC در هفته گذشته نزدیک به ۳ درصد رشد کرده که نشان می‌دهد هر دو عامل ممکن است در جهش قیمتی اتریوم نقش داشته باشند.

در حالی که شانگهای به یک فورک در لایه اجرای سمت کلاینت اشاره می‌کند، ارتقای دیگری به نام کاپلا (Capella) هم وجود دارد که برای لایه اجماع سمت کلاینت در نظر گرفته شده و قرار است اندکی پس از شانگهای اجرا شود. لایه اجرا جایی است که تمامی قراردادهای هوشمند و قوانین پروتکل در آن وجود دارند، در حالی که لایه اجماع تضمین می‌کند که همه اعتبارسنج‌های شبکه از این قوانین پیروی می‌کنند.

شایان ذکر است که پس از اجرای به‌روزرسانی ادغام (Merge) در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۲، قیمت اتریوم به شدت کاهش یافت.

صعود اتریوم به اوج ۷ ماهه! آیا این رشد قیمتی ادامه‌دار است؟

علی‌رغم برخی از تحلیلگران و معامله‌گران که معتقدند باز شدن قفل اتریوم‌های استیک‌شده باعث ایجاد فشار فروش خواهد شد، در حال حاضر آنچه پس از به‌روزرسانی‌های شانگهای و کاپلا رخ خواهد داد، هنوز مورد بحث و گمانه‌زنی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا