رمز ارز

شرکت جدید ایلان ماسک در سکوت خبری تأسیس شد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ایلان ماسک برای توسعه هوش مصنوعی، شرکت جدید X.AI را تأسیس کرد. این خبر پس از تصمیم ماسک برای تغییر نام شرکت توییتر به نام X Corp منتشر شد.
بر اساس اخبار منتشرشده، ایلان ماسک، مدیر عامل توییتر و تسلا، شرکت جدیدی را تأسیس کرده است که ظاهراً در زمینه توسعه هوش مصنوعی (AI) فعال خواهد بود.
بر اساس این اخبار که مربوط به تاریخ 9 مارس است اما به تازگی منتشر شده، ماسک به عنوان مدیر شرکتی به نام X.AI معرفی شده است.
علاوه بر این، اسناد تازه منتشر شده بیانگر این موضوع است که شرکت X.AI در ایالت نوادا تأسیس شده و سرمایه‌ای بالغ بر 100 هزار دلار در اختیار دارد. در پرونده منتشرشده نامی از کارمندان یا برنامه‌های شرکت ذکر نشده است و همچنین به صراحت بیان نشده است که شرکت فراتر از آنچه در نامش ذکر شده است با هوش مصنوعی کار خواهد کرد.
حرف “X” در چندین پروژه تجاری ماسک استفاده می‌شود. توییتر اخیراً به X Corp تغییر نام داد؛ شرکتی که زیرمجموعه شرکت دیگری به نام X Holding Corp است. این تصمیمات به نظر می‌رسد بخشی از برنامه‌های ماسک برای ایجاد یک برنامه “جامع” به نام ایکس (X) است که شبکه‌های اجتماعی و ابزارهای پرداخت را با یکدیگر ترکیب خواهد کرد.
روند نامگذاری پروژه‌های ماسک با “X” به شرکت مالی اولیه ماسک، X.com برمی گردد که در سال 1999 تأسیس شد و در سال 2000 به پی پال تغییر نام داد.
ماسک سابقه طولانی فعالیت در صنعت هوش مصنوعی دارد. او OpenAI، شرکتی که ارائه‌دهنده ChatGPT بود را در سال 2015 تأسیس کرد اما در سال 2018 شرکت را ترک کرد.
ماسک علی‌رغم تمام علاقه‌اش به هوش مصنوعی، یکی از چندین متخصصی است که با امضای نامه‌ای خواستار محدودیت‌های موقت در آموزش هوش مصنوعی شده است. در این نامه تأکید شده بود که چنین محدودیت‌هایی به جلوگیری از خطرات ناشناخته این حوزه کمک می‌کند و رشد پایدار و طولانی‌مدت این صنعت را تضمین می‌کند.
ماسک به طور علنی در مورد شرکت جدید X.AI اظهار نظر نکرده است.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

منبع

کریپتو اسلیت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا