عمومی

مایکروسافت تغییر مهمی در منو استارت ویندوز ۱۱ اعمال کرد

مایکروسافت تغییر مهمی در منو استارت ویندوز ۱۱ اعمال کرد

مایکروسافت درحال توسعه‌ی به‌روزرسانی مهمی برای منوی استارت ویندوز ۱۱ است که به کاربران اجازه می‌دهد ویجت‌ها را در دو طرف این منو قرار دهند.

کاربری به نام TheBookIsClosed با انتشار پستی در ایکس اعلام کرد جدیدترین نسخه‌ی پیش‌نمایش ویندوز ۱۱ نشانه‌هایی از قابلیت کارت‌های تطبیق‌پذیر (Adaptive Cards) در کنار منوی استارت دارد. او به‌طور خاص به CompanionCardReader اشاره کرده که به‌نظر می‌رسد چارچوبی برای توسعه‌دهندگان باشد و امکان نمایش ویجت‌ها را در سمت چپ یا راست منوی استارت فراهم کند.

باتوجه‌به ماهیت توسعه‌پذیر قابلیت Adaptive Cards، توسعه‌دهندگان می‌توانند سبک اختصاصی خود را برای منوی استارت بسازند. درحال حاضر این ویژگی در مراحل اولیه‌ی توسعه قرار دارد و هنوز کاملاً کاربردی نیست. تصویری از شکل احتمالی این قابلیت دردسترس قرار گرفته که شامل نوار کناری شناور در کنار منوی استارت در سمت چپ یا راست می‌شود.

قابلیت Adaptive Cards منوی استارت ویندوز ۱۱
قابلیت Adaptive Cards منوی استارت ویندوز ۱۱

امکان قراردادن ویجت‌ها در منوی استارت، از زمان معرفی اولیه‌ی ویندوز ۱۱ در سال ۲۰۲۱ یکی از قابلیت‌های درخواستی کاربران بوده است. پس‌از حذف کاشی‌های زنده، کاربران مشتاق رابط کاربری جدیدی هستند که بتواند اطلاعات بیشتری از برنامه‌های کاربردی مورد نظرشان را در منوی استارت نمایش دهد و قراردادن ویجت‌ها در کنار این منو، می‌تواند پاسخی به نیاز آن‌ها باشد.

هنوز مشخص نیست مایکروسافت چه زمانی ویژگی Adaptive Cards را به‌طور رسمی معرفی خواهد کرد و این احتمال هم وجود دارد که قابلیت مذکور هیچ‌گاه دردسترس کاربران قرار نگیرد و صرفاً آزمایش داخلی باشد.

مایکروسافت در تاریخ ۲۰ می (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رویداد ویژه‌ای برای ویندوز برگزار و در آن از ویژگی‌های جدید سیستم‌عامل دسکتاپ خود رونمایی خواهد کرد؛ بنابراین شاید در مراسم مذکور اطلاعات بیشتری در مورد تغییرات احتمالی منوی استارت ارائه شود.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا