بازی

سونی: کمبود پلی استیشن ۵ رسما پایان یافته است

سونی: کمبود پلی استیشن ۵ رسما پایان یافته است

جیم رایان، رئیس پلی استیشن با حضور در نمایشگاه CES 2023 اعلام کرد که کمبود پلی استیشن ۵ عملا به پایان رسیده است. رایان با حضور بر روی صحنه گفت که مردم اکنون باید بسیار آسان‌تر بتوانند کنسول را از فروشگاه‌های محلی خود خریداری کنند.

پلی‌استیشن ۵ اولین بار در نوامبر ۲۰۲۰ عرضه شد و خیلی سریع به دلیل کمبود جهانی نیمه هادی و سایر مشکلات زنجیره تامین و لجستیک، خرید آن بسیار دشوار شد. البته این کمبود فقط به پلی‌استیشن ۵ محدود نمی‌شد و مایکروسافت و نینتندو نیز با ایکس باکس و سوییچ تا حدی با این مشکلات مواجه شده بودند.

مطلب پیشنهادی:۴ نکته که باید قبل از خرید کنسول‌های دیجیتال بدانیدهر ارزانی بی‌حکمت نیست!
۴ نکته که باید قبل از خرید کنسول‌های دیجیتال بدانید

سونی

سونی همچنین در نمایشگاه CES تایید کرد که فروش پلی استیشن ۵ در حال حاضر از مرز ۳۰ میلیون دستگاه نیز عبور کرده است. رایان در این رابطه گفت که دسامبر ۲۰۲۲ بزرگ‌ترین ماه فروش پلی استیشن ۵ در تمام دوران بوده است و حتی آمار فروش آن از زمان عرضه کنسول در نوامبر ۲۰۲۰ نیز پیشی گرفته است.

این خبرها در حالی اعلام شده که همچنان شایعاتی در مورد یک مدل باریک‌تر پلی استیشن ۵ شنیده می‌شود، اما تاکنون هیچ چیزی تایید نشده است. سونی همچنین در CES 2023 از سخت‌افزارهای جدیدی مانند Project Leonardo رونمایی کرد، یک کنترلر قابل تنظیم برای پلی اسیتشن ۵ که با هدف دسترسی افراد معلول به بازی‌ها طراحی شده است.

در مورد بازی‌های جدید، Marvel’s Spider-Man 2، Final Fantasy XVI و Forspoken از جمله پرمخاطب‌ترین انحصاری‌هایی هستند که تاکنون معرفی شده‌اند.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی The Last of Us Part 1 Remakeطلای جلاخورده
بررسی بازی The Last of Us Part 1 Remake


چرا کانتر استرایک هنوز خوب است؟

تماشا از یوتیوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا