بازی

سونی: نیمی از بازی‌های ما تا سال ۲۰۲۵ برای پی‌سی و موبایل عرضه می‌شود

سونی: نیمی از بازی‌های ما تا سال ۲۰۲۵ برای پی‌سی و موبایل عرضه می‌شود

جیم رایان، رئیس سونی، طی یک جلسه مالی در روز گذشته اعلام کرد که حداقل نیمی از بازی‌های در حال انتشار شرکت سونی تا سال ۲۰۲۵ برای پلتفرم‌های موبایل و رایانه‌های شخصی خواهد بود.

رایان ادامه داد که گسترش پلتفرم‌های بزرگ‌تر و به ویژه متعهد شدن به انتشار حداقل ۱۲ بازی لایو سرویس در سال‌های آینده، می‌تواند برای کسب‌وکار آن‌ها متحول‌کننده باشد.

استودیوهای پلی‌ استیشن در طول تاریخ در ارائه مجموعه‌ای قوی از بازی‌های تک‌نفره غنی و گرافیکی زیبا، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند، اما مطمئنا خود را به بخش نسبتا محدودی از بازار بازی‌ها محدود کرده‌ایم.

با گسترش کسب و کار خود به رایانه‌های شخصی (پی‌سی) و موبایل و همچنین لایو سرویس، این فرصت را داریم که از حضور در بخش بسیار محدودی از بازار کلی نرم‌افزارهای بازی به حضور تقریبا در همه جا، حرکت کنیم.

مطلب پیشنهادی:هرآنچه که باید پیش از خرید پاور یا منبع تغذیه کامپیوتر بدانیدبابت منبع تغذیه هوشمندانه هزینه کنید
هرآنچه که باید پیش از خرید پاور یا منبع تغذیه کامپیوتر بدانید

او در ادامه گفت:

فکر می‌کنم اگر این کار را درست انجام دهیم، اگر با درایت و به نحو احسن کار را اجرا کنیم، فرصت‌هایی برای رشد چشمگیر در تعداد افرادی که بازی‌های ما را انجام می‌دهند، در تعداد افرادی که از بازی‌های ما لذت می‌برند و در تعداد افرادی که برای بازی‌های ما هزینه صرف می‌کنند، به‌وجود خواهد آمد.

به عنوان مثال، می‌توانم بگویم اگر در ساخت ۱۲ بازی لایو سرویسی که در استودیوهای پلی‌ استیشن در حال توسعه داریم، موفق باشیم… اگر تنها بخشی از آن‌ها به موفقیت تجاری و فنی برسند، سپس تاثیر آن در طول زمان به طور کامل در ساختار کسب و کار ما نمایان خواهد گذاشت.

درآمد سونی

در اسلایدی که در طول ارائه رایان به اشتراک گذاشته شد، به‌نظر می‌رسید که عرضه‌ بازی‌های پلی استیشن ۴ تا سال ۲۰۲۵ متوقف خواهد شد.

اولین پورت های کامپیوتری سونی شامل بازی‌های Horizon Zero Dawn در آگوست ۲۰۲۰، Days Gone در ماه می سال گذشته و God of War در اوایل سال میلادی جاری بودند. Uncharted 4: A Thief’s End و Uncharted: The Lost Legacy نیز امسال برای پی‌سی عرضه می‌شوند. جیم رایان قبلا تایید کرده بود که پلی استیشن بازی‌های زیادی را به پی‌سی خواهد آورد.

پلی‌استیشن اخیرا استودیو Nixxes Software را خریداری کرد که بیشتر به‌خاطر کار روی نسخه‌های پی‌سی عناوین اسکوئر انیکس از جمله Tomb Raider، Deus Ex، Hitman و Thief شناخته می‌شود تا به آن‌ها کمک کند بازی‌های خود را برای این پلتفرم عرضه کنند.

فروش بازی های سونی
آمار فروش گاد آو وار (۹۷۱ هزار نسخه)، دیز گان (۸۵۲ هزار نسخه) و هورایزن زیرو داون (۲ میلیون و ۳۹۸ هزار نسخه)

در عرصه موبایل، سونی مدت‌هاست که خود را برای ورود به بازار آماده می‌کند. اکتبر سال گذشته سونی نیکولا سباستینی، رئیس سابق محتوای Apple Arcade، را به‌عنوان مدیر پروژه‌های موبایلی شرکت منصوب کرد. پس از آن آگهی‌های شغلی منتشر شد که بیان می‌کرد آن‌ها در حال افتتاح یک واحد تجاری جدید برای تطبیق «محبوب‌ترین فرنچایزهای» خود برای موبایل هستند.

یک ماه بعد از آن، جیم رایان تایید کرد که سونی قصد دارد برخی از «آی‌پی‌های مشهور» خود را در طول سال مالی ۲۰۲۲ به تلفن همراه بیاورد.

مطلب پیشنهادی:چه مقدار رم برای بازی کردن مناسب است؟و این که یک ماژول یا چند ماژول؟
چه مقدار رم برای بازی کردن مناسب است؟


Top 10: قدرتمندترین دشمنان دکتر استرنج!

تماشا از کانال یوتیوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا