عمومی

نبرد تماشایی شاسی‌بلندها؛ لامبورگینی اوروس در برابر فراری پوروسانگوئه [تماشا کنید]

نبرد تماشایی شاسی‌بلندها؛ لامبورگینی اوروس در برابر فراری پوروسانگوئه [تماشا کنید]

تا چند سال پیش ایده‌ی ساخت کراس‌اوور توسط شرکت‌هایی که به ساخت خودروهای سوپراسپرت و نمادین شهرت داشتند، بسیار عجیب به نظر می‌رسید؛ اما شرایط فرق کرد و استقبال شدید مردم از این نوع خودروها باعث شد تا لامبورگینی و فراری حداقل یک کراس‌اوور به سبد محصولات خود اضافه کنند.

فراری یکی از آخرین خودروسازانی بود که کراس‌اوور خود را به نام پوروسانگوئه رونمایی کرد. این خودرو رقیبی سرسخت در بازار به نام لامبورگینی اوروس دارد و Carwow هر دو اتومبیل را در تست درگ ۴۰۰ متر مقابل هم قرار داده است تا شاهد نبردی تماماً ایتالیایی باشیم.

موتور ۶٫۵ لیتری V12 تنفس طبیعی فراری ۷۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۱۴ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. اوروس از موتور چهار لیتری تویین توربو V8 نیرو می‌گیرد که ۶۶۶ اسب بخار قدرت و ۸۴۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. وزن اوروس حدود ۲٬۱۵۰ کیلوگرم و وزن پوروسانگوئه حدود ۲٬۰۳۳ کیلوگرم است.

هر دو کراس‌اوور با وجود تفاوت‌هایشان نتیجه‌ای کاملاً برابر به‌دست آوردند. اوروس شروع بهتری داشت، اما پوروسانگوئه در ادامه‌ی مسیر قدرت خودش را نشان داد. فراری در دو مسابقه از سه مسابقه با اختلافی بسیار جزئی پیروز شد؛ اما هر دو خودرو مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱٫۹ ثانیه طی کردند.

در اولین دور مسابقه، فراری در حالت تعویض دنده‌‌ی خودکار نتوانست اوروس را شکست دهد؛ اما در دور دوم و سوم با تعویض دنده به‌صورت دستی شرایط تغییر کرد.

هدف فراری از تولید پوروسانگوئه برخلاف لامبورگینی افزایش فروش نیست. فراری تنها ۲۰ درصد از ظرفیت تولید سالانه‌ی خود را به این خودرو اختصاص داده است.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا