بازی

سونی به شایعات عرضه PlayStation 5 Pro در سال ۲۰۲۳ دامن زد

سونی به شایعات عرضه PlayStation 5 Pro در سال ۲۰۲۳ دامن زد

پلی استیشن ۴ پرو پس از گذشت سه سال از عمر کنسول PS4 عرضه شد و اکنون با رسیدن به سومین سال فعالیت پلی استیشن ۵ طرفداران معتقد هستند که سونی به دنبال عرضه PlayStation 5 Pro است.

متاسفانه شرکت سونی به پرسش خبرنگاران در این زمینه معمولاً پاسخی نمی‌دهد اما به نظر می‌رسد رسانه ژاپنی فامیتسو (Famitsu) موفق به انجام این کار شده باشد.

مطلب پیشنهادی:مقایسه گیم پس و پلی استیشن پلاس جدیدرقابت پلی استیشن و ایکس باکس از همیشه نزدیکتر!
مقایسه گیم پس و پلی استیشن پلاس جدید

پس از گفتگوی این رسانه با قائم مقام بخش تجربه پلتفرم در SIE، آقای Hideaki Nishino، او درباره هدست واقعیت مجازی جدید این شرکت یعنی PSVR2 و همچنین آینده پلتفرم پلی استیشن صحبت کرد. در این راستا، فامیتسو به «نیشینو» درباره بازه زمانی سه ساله انتشار PS4 Pro صحبت کرد و این سوال را پرسید که آیا PS5 نیز قرار است چرخه مشابهی را تجربه کند یا خیر.

تا پایان سال مالی ۲۰۲۲ مجموع فروش پلی استیشن ۵ از مرز ۳۷ میلیون واحد عبور می‌کند و این مورد، برای کنسول بسیار حیاتی محسوب می‌شود. بنابر این حتماً باید منتظر خبرهایی در سال ۲۰۲۳ باشید.

Hideaki Nishino

پلی استیشن ۵

البته این پاسخ کمی گنگ به نظر می‌رسد اما مشخص است که این شرکت برنامه‌هایی برای کنسول PlayStation 5 در سال میلادی آینده دارد. گفتنی است که طی سال ۲۰۲۲ خبری مبنی بر قصد سونی برای عرضه مدل جدیدی از پی اس ۵ در سال آینده منتشر شد. ظاهراً کنسول جدید دارای یک درایو بلوری جدا شونده است که روی هزینه‌های تولید و عرضه آن تاثیر زیادی می‌گذارد و به خریداران نیز حق انتخاب می‌دهد که کنسول خود را به صورت دیسک دار یا دیجیتال تهیه کنند.

البته براساس اخبار تکمیلی مشخص شد که برخلاف دو مدل فعلی کنسول نسل نهم سونی، درایو بلوری کنسول جدید به واسطه ورودی USB Type-C جدیدی که در پشت آن قرار می‌گیرد متصل می‌شود و کنسول از پایه بدون دیسک طراحی می‌شود. در نتیجه این درایو به عنوان یک گزینه اضافه هنگام خرید محاسبه خواهد شد. گفتنی است که طبق اعلام منابع مختلف، سونی قصد دارد در سال مالی ۲۰۲۳ حداقل ۳۰ میلیون کنسول به بازار عرضه کند.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی The Last of Us Part 1 Remakeطلای جلاخورده
بررسی بازی The Last of Us Part 1 Remake


قصه گاد آف وار رگناروک چقدر با اساطیر نورس تفاوت داره؟

تماشا در کانال یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا