تکنولوژی

سونی برای برقراری ارتباط بین ماهواره‌های موجود در مدار، لیزرهای فضایی می‌سازد

سونی از تاسیس شرکت جدیدی در بخش در حال رشد هوافضا خبر داد که با ساخت دستگاه‌هایی، امکان ارتباط برقرار کردن ماهواره‌های فضایی موجود در مدار با یکدیگر را از طریق پرتوهای لیزر فراهم می‌کند.

شرکت ارتباطات فضایی سونی (Sony Space Communications Corp) به ثبت رسیده و قصد دارد تا از فناوری لیزر برای دور زدن محدودیت فرکانس‌های رادیویی استفاده کند. به گزارش رویترز، دستگاه‌های ساخته شده توسط این شرکت، بین ماهواره‌های موجود در فضا و ماهواره‌هایی که با ایستگاه‌های زمینی در تعامل هستند، نوعی ارتباط برقرار می‌کند.

اولین آزمایش موفقیت آمیز سونی با لیزر فضایی

سونی

سونی اعلام کرد که یکی از اولین آزمایش‌های موفقیت آمیز خود را در سال 2020 انجام داده است. گفته می‌شود در طول این آزمایش داده‌های تصویری با وضوح بالا را توسط لیزر از ایستگاه فضایی بین المللی به ایستگاه زمینی خود در ژاپن مخابره کرده است.

با این وجود، هنوز مشخص نشده که این شرکت قصد دارد چه زمانی اولین دستگاه‌های خود را برای استفاده تجاری به فضا پرتاب کند. همچنین مشخص نیست تاکنون چه اندازه روی این شرکت سرمایه‌گذاری شده و آیا خدمات آن به مشتریان خاصی ارائه می‌شود یا خیر.

گفته می‌شود که هم اکنون تقریبا 12 هزار ماهواره در مدار وجود دارد و تعداد آن‌ها در طول چند سال آینده افزایش پیدا خواهد کرد، زیرا هزینه پرتاب آن‌ها به فضا در حال کاهش پیدا کردن است و از سویی دیگر، شرکت‌هایی مانند آمازون و اسپیس ایکس، برای ارائه سرویس اینترنت ماهواره‌های خود به سراسر جهان، شبکه‌های گسترده‌ای را در فضا ایجاد می‌کنند.

«کیوهی ایواموتو» رئیس شرکت در بیانیه‌ای در این مورد گفت:

«میزان داده‌های مورد استفاده در فضا سال به سال در حال افزایش است، اما میزان امواج رادیویی موجود بسیار محدود است.»

سونی در حالی از تاسیس این شرکت جدید خبر داده که اسپیس ایکس، شرکت خدمات فضایی متعلق به «ایلان ماسک» نیز دستگاه‌های ارتباط لیزری خود را تولید می‌کند و اولین بار در اواخر سال گذشته، آن‌ها را با ماهواره‌های استارلینک خود به فضا پرتاب کرد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا