تکنولوژی

برنامه ایلان ماسک برای تسلا: تعدیل 10 درصد از نیروهای کار و توقف استخدام جدید

به گزارش رویترز «ایلان ماسک»، به مدیران تسلا اعلام کرده استخدام نیروهای جدید را متوقف کنند، زیرا او «احساس بسیار بدی» نسبت به اقتصاد جهانی دارد. وی همچنین اعلام کرده غول خودروسازی باید 10 درصد از نیروی کار فعلی خود را تعدیل کند.

سهام تسلا در معاملات پیش از بازار ایالات متحده در روز جمعه، نزدیک به 3 درصد کاهش پیدا کرده و همچنین پس از گزارش اختصاصی رویترز، سهام غول خودروسازی در بورس فرانکفورت 3.6 درصد کاهش پیدا کرده است.

ایلان ماسک

طبق اسناد سالانه تسلا در SEC، این شرکت در پایان سال گذشته نزدیک به 100 هزار نفر را استخدام کرده، به این معنا که به دنبال این خبر، هزاران کارمند آن ممکن است شغل خود را از دست بدهند. ماسک در حالی این اظهارات را ارائه کرده که چند روز پیش، به کارمندان تسلا گفته بود: «یا دورکاری را تمام کنید یا به دنبال شغل دیگری باشید.»

ماسک در ایمیل خود نوشته بود:

«هر چه [مسئولیت شما] بزرگتر باشد، حضورتان نیز باید پررنگ‌تر باشد. به همین دلیل است که من مدت زیادی را در کارخانه زندگی می‌کردم، به طوری که تمام افرادی که در خط تولید حضور داشتند، می‌توانستند من را در کنار خودشان ببیند. اگر این کار را نمی‌کردم، تسلا مدت‌ها پیش ورشکسته می‌شد.»

نگرانی ایلان ماسک از رکود اقتصادی

ایلان ماسک

رویترز در گزارش خود گفته بود که ماسک نسبت به وضعیت اقتصادی فعلی جهان نگرانی‌هایی دارد. هرچند او در هفته‌های گذشته نیز درباره خطر رکود اقتصادی هشدار داده است، اما ایمیل ارسال شده او برای متوقف کردن استخدام و تعدیل کارکنان به دلیل نگرانی‌های اقتصادی، مستقیم‌ترین پیام در نوع خود از سوی رئیس یک بزرگ محسوب می‌شود.

هفته گذشته، زمانی که یکی از کاربران توییتر از او سوال پرسیده بود که آیا رکود اقتصادی در حال رخ دادن است یا خیر، ماسک پاسخ داد: «بله، اما این در واقع چیز خوبی است. مدت زیادی است که بر سر احمق‌ها پول می‌بارد. برخی ورشکستگی‌ها باید اتفاق بیفتد.»

ایلان ماسک یکی از فعال‌ترین کاربران شبکه اجتماعی توییتر است و باید دید در آغاز هفته آینده، او یا تسلا نسبت به این خبر چه واکنشی نشان خواهند داد.

در طول ماه گذشته، بسیاری از شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری مانند توییتر و اوبر نیز استخدام نیروهای جدید را متوقف کرده یا کاهش داده‌اند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا