بازی

سه پایه چی بخریم ؟؟ از کجا ؟؟

سه پایه چی بخریم ؟؟ از کجا ؟؟

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

آیا می دانید یکی از مهم ترین لوازم برای عکاسان، سه پایه دوربین است؟ حال جالب است بدانید که کاربردی بودن این محصول باعث شده که برای موبایل ها نیز سه پایه طراحی و تولید کنند.

میخوای سه پایه برای دوربینت بخری؟؟؟ این مطلب رو بخون بعد خریدت رو انجام بده

انواع سه پایه

به طور کلی سه پایه ها به دو دسته تقسیم می شوند، دسته اول سه پایه برای دوربین است و دیگری سه پایه برای انواع مختلف موبایل و تبلت.

به هر رو تمامی سه پایه ها یک مسئولیت بزرگ و مهم بر عهده دارند و آن ثابت نگه داشتن لنز برای گرفتن عکس است.

اگر دوربین عکاسی یا دوربین موبایل شما بهترین نوع لنز با بالاترین مگاپیکسل را داشته باشد؛ اما حین عکس گرفتن دچار لرزش شود، آن عکس حرفه ای نخواهد بود.

حال که اهمیت سه پایه ها برای ما مشخص شد بهتر است ابتدا انواع متفاوت سه پایه دوربین عکاسی را بر شماریم:

  • سه پایه فول سایز: یکی از کامل ترین سه پایه ها برای عکاسان حرفه ای، فول سایز است چرا که پایه های بلند و مقاومش می تواند در بدترین شرایط آب و هوایی تاب بیاورد، بسیاری از مربیان عکاسی نورنگار توصیه می کنند که افراد مبتدی نیز برای شروع کار از این نوع سه پایه استفاده کنند تا بتوانند ثبات بیشتری به عکس بدهند.
  • سه پایه مینی پاد: از آن جایی که پایه های این نوع سه پایه کوتاه است ممکن است توان نگهداری دوربین با لنز های سنگین را نداشته باشد به همین خاطر بهتر است مدلی را انتخاب کنیم که دارای وزنه بوده و مقاوم باشند.
  • سه پایه کامپکت: بهترین انتخاب برای حرفه ای ترین عکاس ها که می خواهند همواره لوازم عکاسی خود را به همراه داشته باشند این مدل سه پایه است چرا که پایه های مقاوم و بلند آن به راحتی جمع شده و آن را قابل حمل می کند، البته مدل تا شدن این پایه ها بسته به برند انتخابی متفاوت خواهد بود.
  • سه پایه مونو پاد: شاید شنیدن کلمه سه پایه و مونو پاد کنار یکدیگر کمی متناقض جلوه کند؛ اما جالب است بدانید که به دلیل شباهت کارائی مونو پاد ها به سه پایه ها، آن ها نام سه پایه را به خود گرفته اند. برخی از آن ها با دست نگه داشته می شوند و برخی دیگر پایه هایی وزن دار دارند تا بتوانند بر محل مورد نظر قرار گیرند. مونو پاد ها می توانند یکی از بهترین سه پایه ها برای روش دوربین روی دست، هنگام فیلم برداری باشند.
  • سه پایه تیبل تاپ: نام دیگر این نوع سه پایه، رومیزی است و همانطور که از نام آن پیداست مناسب برای قرار گرفتن روی میز است و این نشانده اندازه کوچک آن است، بنابراین از آن برای عکس برداری از محیط های کوچک که پرسپکتیو زیادی ندارند استفاده می کنند. پایه های این نوع سه پایه به صورت عمده قابل بسته شدن بوده و حمل آن را راحت تر می کند.
  • سه پایه کلمپ: بر این نوع از سه پایه، فک هایی تعبیه شده است که امکان نصب سه پایه را به همراه دوربین بر سطوح مختلف، از میز گرفته تا لانه کبوتر ها را فراهم می کند، گرچه خود این سه پایه از استحکام بالایی برخوردار است؛ اما مقاومت آن رابطه ای مستقیم با سطحی که سه پایه بر آن نصب شده است نیز دارد.
  • سه پایه ساکشن: این نوع از سه پایه ها که در ترجمه فارسی به مکنده مشهور شده اند، قابلیت چسبیدن بر سطوحی که صاف هستند دارد، به عنوان مثال می توان آن را بر روی میزی که شیشه دارد چسباند؛ این مساله سببی است برای بر طرف شدن بزرگ ترین دغدغه شما مربوط به سُر خوردن سه پایه ها و آسیب دیدن دوربین های گران قیمت شما.
  • سه پایه بین بگ: بین بگ به صندلی هایی می گویند که داخل آن با انواع شن های مختلف پر شده است؛ این سه پایه نیز پر شده از توپک های پلی استرن که به راحتی قابل ایستادن بر لبه ها هستند، به عنوان مثال برای تصویر برداری از منظره رو به روی بالکن منزلتان می توانید این سه پایه رو بر روی نرده  قرار دهید.
سه پایه چی بخریم ؟؟ از کجا ؟؟ - lastech

حال زمان آن رسیده سه پایه هایی را بررسی کنیم که مناسب برای انواع موبایل ها و تبلت ها است، گرچه اکثر سه پایه هایی که پیش تر ذکر آن ها رفت با اندک تغییراتی در هولدر آن می توانند تبدیل به سه پایه مناسب موبایل شوند؛ اما خود، سه پایه هایی منحصر به فرد نیز دارد که در ادامه درباره آن ها توضیح داده می شود:

  • پایه بلند: این نوع سه پایه ها که انواع متفاوت آن با برند های معروف مثل پاناسان و ویفنگ در مجموعه نورنگار به فروش می رسند، ارتفاع های متغیری از 80 سانت به بالا دارند؛ اما برخی از آن ها تی شکل هستند، یعنی هولدر آن ها با فاصله از سه پایه بر روی میله ای با اندازه متفاوت قرار می گیرد تا قاب بندی را راحت تر کند.
  • پایه کوتاه: این سه پایه ها نیز انواع متفاوتی دارند که بیشتر متناسب با قرار گرفتن بر روی میز هستند، تفاوت این نوع سه پایه بر حسب نوع پایه های آن است مثلا برخی از آن ها پایه هایی منعطف دارند و با برند گوریلا در مجموعه نورنگار به فروش می رسند. این نوع از سه پایه می توانند برای فیلم دیدن نیز مناسب باشند.
  • تاشو: اگر می خواهید سه پایه ای که خریداری می کنید قابل حمل باشد، بهتر است از این نوع سه پایه ها استفاده کنید که با جک های محکم و فنری خود به راحتی بسته و باز می شوند، بیشتر سه پایه های حرفه ای قابلیت تاشو بودن را دارند.
  • ریموت دار: بهترین نوع سه پایه ها برای موبایل آن هایی هستند که به وسیله ریموت، کنترل شده و کار بسیاری از عکاسان و حتی انفلوئنسر ها را راحت می کند برخی از مدل های این نوع سه پایه که در مجموعه نورنگار به فروش می رسند، قابلیت چرخش 360 درجه را دارند.
  • هولدر: هولدر ها تنها مسئولیت نگه داشتن موبایل را دارند، این محصولات به راحتی با گیره هایی بر قسمت های مختلف نصب می شوند برخی از آن ها نیز پایه داشته و بر سطوح صاف قرار می گیرند، نوع اول مناسب برای اشخاصی است که می خواهند از برنامه های مسیریابی موبایل خود حین رانندگی استفاده کنند و نوع دوم برای این است که آن را روی میز قرار داده و جلسات آنلاین برقرار کرد یا به تماشای فیلم نشست.
سه پایه چی بخریم ؟؟ از کجا ؟؟ - lastech

حال که انواع متفاوت سه پایه ها را شناختیم بهتر است مواردی را برشماریم که می توانند نشان دهنده کیفیت آن ها باشند:

  • وزن: یکی از مهم ترین مقولات، وزن سه پایه است چرا که باید ضمن سبک بودن برای حمل آسان، پایه های آن دارای وزنه باشند تا به راحتی نیوفتند، به خصوص اگر می خواهید در فضایی طوفانی فیلم یا عکس برداری کنید.
  • چرخ دار: برخی از سه پایه ها در قسمت پایه های خود چرخ دارند تا برای گرفتن عکس هایی که نمود حرکت دارند یا فیلم برداری کمک کننده باشند، در این صورت بهتر است سه پایه ای را بر گزینید که چرخ هایی محکم داشته و حین حرکت گیر نکنند.
  • جنس بدنه: اگر جنس بدنه و میله های سه پایه ها فلزی و مستحکم نباشند پس از مدت کوتاهی ممکن است تاب بردارند پس حتماً از مرغوبیت جنس آن اطمینان حاصل کنید، در این زمینه می توانید از مشاورین نورنگار مشورت بگیرید تا برند های متفاوت با جنس های بدنه مختلف آن را برای شما تشریح کنند.
  • گیره: مهم ترین بخش سه پایه که تضمین کننده نگهداری اصولی از گوشی ها و دوربین های گران قیمت شما است گیره هایی است که آن ها را بر خود سوار کرده و نگه می دارد، بهتر است انواعی از آن را برگزینید که قفل شونده بوده و احتمال افتاده دستگاه را به صفر می رسانند.

پیشنهاد ما به شماست که اگر نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتر در مورد سه پایه ها دارید با مشاوران فروش سه پایه در فروشگاه نورنگار تماس بگیرید .

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا