رمز ارز

سه عاملی که می‌توانند رالی بهبود بیت کوین را محدود کنند!

زمان مطالعه: 4 دقیقه

در ۲۴ ساعت گذشته، گاوهای بیت کوین توانستند قیمت این ارز دیجیتال تا نزدیکی ۳۲،۲۵۰ دلار افزایش دهند. اما به نظر می‌رسد که وضعیت بازارهای سنتی همچنان می‌تواند بر قیمت بیت کوین تأثیر بگذارد.

رمزارز نیوز در اینستاگرام

آخرین اخبار، تحلیل ها و آموزش ها را در صفحه اینستاگرام رمزارز نیوز مشاهده کنید.
مشاهده

به گزارش سایت کوین تلگراف، روند قیمتی بیت کوین از ۲۷ ماه مِی به طرز شگفت‌انگیزی صعودی بوده است. در حالی که در تعطیلات آخر هفته، اغلب بی‌ثباتی و نوسانات قیمتی مشاهده می‌شود، اما بیت کوین این هفته خلاف این موضوع را تجربه کرد.

three-factors-could-limit-btc-recovery
نمودار کندل روزانه BTC/USD.

قیمت بیت کوین از ۲۷ تا ۳۰ مِی تقریباً ۱۱ درصد افزایش یافت و با پشت سر گذاشتن سطح بحرانی ۲۸،۶۰۰ دلار، به کانال ۳۱ هزار دلار و حتی، ۳۲ هزار دلار بازگشت. با این حال، ترس‌ها و نگرانی‌های مربوط به اقتصاد کلان ممکن است بر پتانسیل روند صعودی بیت کوین تأثیر بگذارند.

نگرانی از کمبود غذا در جهان، باعث افزایش قیمت کالاها شده است.

عرضه جهانی غذا یکی از عوامل مهمی است که اگرچه اغلب نادیده گرفته می‌شود، اما می‌تواند قیمت بیت کوین را تحت تأثیر قرار دهد. از آغاز همه‌گیری کووید-۱۹، دولت‌ها در سرتاسر جهان بنادر و فرودگاه‌های خود را تعطیل کرده‌اند و عملاً جریان کالاها قطع شده است. این اختلال سال‌ها طول می‌کشد تا به حالت عادی بازگردد، اما این دلیل اصلی نگرانی نیست.

در ایالات متحده، هزینه‌های کود در ۱۸ ماه گذشته به طور تصاعدی افزایش یافته است. در همین راستا، قیمت تک کالاها هم همچنان در حال افزایش بوده و عامل اصلی افزایش مداوم تورم است. به طور خاص، قیمت گندم در فوریه ۲۰۲۲ به بالاترین سطح خود رسید و در حال حاضر هم نزدیک به بالاترین رکورد خود باقی مانده است.

three-factors-could-limit-btc-recovery
نمودار کندل هفتگی معاملات آتی گندم.

معاملات آتی نفت هم همچنان به رشد خود ادامه می‌دهند و اکنون در سطوحی معامله می‌شوند که از ژوئیه سال ۲۰۰۸ مشاهده نشده است. علاوه بر این، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران نگران افزایش قیمت نفت به ۱۵۰ دلار در هر بشکه، پس از پایان تعطیلی کووید در چین، هستند.

three-factors-could-limit-btc-recovery
قراردادهای آتی نفت خام.

نگرانی‌ها در بازار سهام بیشتر شده است.

بازارهای سهام در سراسر جهان همچنان با فشار قابل‌توجهی روبه‌رو هستند. افزایش تورم، افزایش هزینه‌های کالاها، اختلال در زنجیره‌های تأمین و درگیری در اوکراین، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران را در حالت تدافعی قرار داده است.

چندین رویداد اقتصادی با تأثیر بالا قرار است در این هفته رخ دهند که به احتمال زیاد، هرگونه پرایس اکشن بزرگ در بازار سهام و ارزهای دیجیتال را متوقف خواهند کرد. انتشار داده‌های بیکاری در اتحادیه اروپا در اوایل ژوئن همراه با تصمیم‌گیری بانک ژاپن درباره نرخ بهره و داده‌های تولیدی، از جمله این رویدادها هستند. علاوه بر این، آمار مربوط به بیکاری در ایالات متحده و داده‌های مربوط به حقوق غیرکشاورزی هم در ۳ ژوئن منتشر خواهند شد.

سطوح تکنیکال ممکن است بازیابی قیمت بیت کوین را محدود کنند.

بیت کوین اخیرا رکورد تاریخی‌ای را با ثبت ۹ کندل هفتگی قرمز برای نهمین هفته متوالی، ثبت کرد. از زمان شروع کندل هفتگی فعلی، خریداران بازگشته‌اند و قیمت بیت کوین را به بالاتر از کل محدوده معاملاتی دو هفته گذشته رسانده‌اند.

اگر قیمت بیت کوین بالاتر از خط مبنای Kijun-Sen (خط قرمز در نمودار زیر) یا بالاتر از ۳۱،۳۵۰ دلار بسته شود، مسیر آن برای رسیدن به محدوده ۳۷ هزار دلار هموار خواهد شد. با این حال، در سطح ۳۷ هزار دلار، گاوها ممکن است دوباره با فروشندگان روبه‌رو شوند.

three-factors-could-limit-btc-recovery
نمودار کندل روزانه BTC/USD.

اگر گاوها بخواهند یک روند صعودی جدید را آغاز کنند، باید قیمت بیت کوین را تا نزدیکی ۴۴ هزار دلار افزایش دهند. در چنین شرایطی، یک بریک‌آوت صعودی رخ خواهد داد که می‌تواند مسیر را برای آزمایش مجدد اوج تاریخی بیت کوین هموار کند.

بنابراین، در حالی که بازار سهام در محدوده نزولی باقی مانده و کالاها در بالاترین سطوح خود معامله می‌شوند، احتمال یک روند معکوس موقت وجود دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا