رمز ارز

جزییات دریافت اینماد توسط صرافی‌های ارز دیجیتال!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

پس از مدت‌ها بحث و بررسی درباره اعطای اینماد به کسب‌وکارهای تبادل دارایی‌های دیجیتال، اکنون به ‌نظر می‌رسد که در هفته پیش رو، هم کاربران و هم این کسب‌وکارها شاهد اتفاقات خوبی خواهند بود.
همان‌طور که در اخبار قبلی رمزارز نیوز هم گزارش شد، با صدور اینماد برای صرافی‌ها، بسیاری از ریسک‌ها برای کاربران، کسب‌وکارها و البته دولت کاهش می‌یابد و مشکلاتی همچون انسداد درگاه پرداخت توسط دستگاه قضایی به علت نداشتن اینماد، هم برطرف خواهد شد.
در همین راستا، عباس آشتیانی، مدیرعامل انجمن فناوران زنجیره بلوک، ضمن اشاره به اجرای این پیشنهاد در هفته پیش‌رو، می‌گوید:

کسب‌وکارها در یکی از تشکل‌های بخش خصوصی عضو می‌شوند و با پیشینه اولیه خود و الزاماتی که تدوین می‌شود، تنظیم‌گری صورت‌ می‌گیرد و تشکل‌های بخش خصوصی هم تا حد ممکن بر این الزامات نظارت می‌کنند.

او افزود که پس از آن، کسب‌وکارها در سازمان توسعه تجارت الکترونیکی در بخش «سایر حوزه‌های مالی» ثبت‌نام می‌کنند و پرونده آنها برای بررسی در دیتابیس سازمان قرار می‌گیرد. با معرفی یکی از تشکل‌ها، دیتابیس اینماد که در بخش سایر حوزه‌های مالی قرار دارد، تأیید و به شرکت شاپرک معرفی می‌شود تا درگاه پرداخت با کد صنف ۷۸۰۰ به آنها اعطا شود.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

به این ترتیب، هم رسته صنفی فعالان این حوزه مشخص می‌شود و هم شرکت شاپرک به قانون شورای پول احترام گذاشته است.
آشتیانی اینماد این کسب‌وکارها را از نوع «بدون ستاره و غیرقابل درج در سایت» عنوان کرده که صرفا مشکلات قانونی مربوط به اعطای خدمات بانکی از سیستم بانکی کشور را برطرف می‌کند.
مدیرعامل انجمن بلاکچین همچنین در پاسخ به این پرسش که اعطای این اینماد آیا به‌ معنای به رسمیت شناختن حوزه تبادل است، می‌گوید:

در واقع، می‌توان گفت که فعالیت فعالان کسب‌وکارها تنظیم‌گری و بر آن نظارت می‌شود که امیدواریم منجر به افزایش حمایت از حقوق مصرف‌کننده شود.

به‌ گفته آشتیانی، با این اتفاق، ما در زمره کشورهایی قرار می‌گیریم که وجود فناوری بلاکچین و دارایی‌های رمزنگاری شده در آن به رسمیت شناخته شده است.

منبع

همشهری آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا