رمز ارز

سقوط بانک سیلیکون ولی کدام ارزهای دیجیتال را تحت تأثیر قرار می‌‌دهد؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در روزهای اخیر، بانک سیلیکون ولی (Silicon Valley) که به عنوان یکی از بزرگترین موسسه‌های مالی در ایالات متحده و از برجسته‌ترین وام‌دهندگان به استارتاپ‌های فناوری در جهان شناخته می‌شد، سقوط کرد. بسته شدن این بانک در روز جمعه توسط وزارت حفاظت مالی کالیفرنیا، دومین ورشکستگی بزرگ در تاریخ بانکداری آمریکا پس از منحل شدن بانک واشنگتن میچوال (Washington Mutual) در طول بحران مالی سال ۲۰۰۸ محسوب می‌شود.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

به گزارش سایت دی‌کریپت، اگرچه بیشتر شرکت‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر و استارتاپ‌های فناوری بودند که تحت تأثیر سقوط سیلیکون ولی قرار گرفتند، ولی ورشکستگی این بانک می‌تواند بسیاری از شرکت‌های رمزارزی را نیز تحت تأثیر قرار دهد. در ادامه به معرفی شرکت‌های رمزارزی می‌پردازیم که با سیلیکون ولی در ارتباط بودند و سقوط این بانک ممکن است روی فعالیت‌های آنها تأثیر منفی بگذارد.

۱. بلاک‌فای (BlockFi)

بر اساس اسنادی که روز جمعه در رابطه با روند ورشکستگی بلاک‌فای ارائه شد، این وام‌دهنده رمزارزی که در ماه نوامبر و در پی سقوط صرافی FTX اعلام ورشکستگی کرد، ۲۲۷ میلیون دلار سرمایه در بانک سیلیکون ولی دارد. گزارش شده که این وجوه توسط کمیسیون بیمه سپرده فدرال (FDIC) بیمه نمی‌شوند؛ چون در یک صندوق سرمایه‌گذاری مشترک در بازار پول هستند که خود ممکن است نقض قانون ورشکستگی باشد.

۲. سیرکل (Circle)

سیرکل، صادرکننده دومین استیبل کوین بزرگ در بازار، USDC، روز جمعه اعلام کرد که بخشی از ذخایر نقدی مورد استفاده برای حمایت از استیبل کوین USDC و حفظ پشتوانه دلاری آن، در بانک سیلیکون ولی نگهداری می‌شود. با این حال، این شرکت ادعا کرده که USDC می‌تواند به طور عادی به فعالیت خود ادامه دهد.

۳. پانترا (Pantera)

شرکت سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر پانترا با تمرکز بر رمزارزها هم ممکن است میزان نامعلومی پول در بانک سیلیکون ولی داشته باشد. طبق گزارش‌ها، این شرکت بانک ورشکسته سیلیکون ولی را به عنوان یکی از سه متولی وجوه خصوصی خود انتخاب کرده بود.

۴. اولانچ (Avalanche)

بنیاد اولانچ که از بلاکچین اولانچ پشتیبانی می‌کند، عصر روز جمعه اعلام کرد که کمی بیش از ۱٫۶ میلیون دلار در بانک سیلیکون ولی دارد.

۵. یوگا لبز (Yuga Labs)

یوگا لبز، شرکت ۴ میلیارد دلاری توسعه‌دهنده کلکسیون معروف Bored Ape Yacht Club هم وجوهی را در بانک سیلیکون ولی نگهداری می‌کند، اما هنوز میزان دقیق آن را تأیید نکرده است. با این حال، یکی از بنیانگذاران یوگا لبز گفته که «این مبلغ به هیچ وجه بر کسب‌وکار یا برنامه‌های ما تأثیر نمی‌گذارد.»

۶. پروف (Proof)

پروف، یکی دیگر از رهبران دنیای NFT هم ممکن است ضربه شدیدی از سقوط بانک سیلیکون ولی خورده باشد. این پروژه وب ۳ و توسعه‌دهنده کلکسیون معروف Moonbirds، روز جمعه بیانیه‌ای را صادر و تایید کرد که این شرکت دارای مقداری پول نقد در بانک سیلیکون ولی است. پروف هنوز فاش نکرده که چه مقدار پول نقد در این بانک نگهداری می‌کند، اما اصرار دارد که ضرر احتمالی بر امنیت دارایی‌های مشتریان یا نقشه راه این پروژه تأثیری نخواهد گذاشت.

۷. نوا لبز (Nova Labs)

نوا لبز، استارتاپ توسعه‌دهنده شبکه غیرمتمرکز و ارائه‌دهنده اینترنت Helium هم اواخر روز جمعه اعلام کرد که مقداری دلار در بانک سیلیکون ولی دارد، اما این را هم افزود که اکثریت قریب به اتفاق وجوه آن در موسسات دیگر هستند.

پروژه‌های رمزارزی که هیچ ارتباطی با بانک سیلیکون ولی ندارند!

در همین حال، برخی دیگر از پروژه‌های رمزارزی از جمله تتر (USDT)، بنیاد سولانا، راه‌حل مقیاس‌پذیری پالیگان، بازار نوظهور Blur، پلتفرم وام‌دهی رمزارزی Ledn، کیف پول‌ رمزارزی Phantom و DeLabs، شرکت توسعه‌دهنده کلکسیون‌های DeGods و Y00ts، هم اعلام کرده‌اند که هیچ‌گونه ارتباطی با بانک ورشکسته سیلیکون ولی ندارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا